Re: wiatraczek - odkurzacz...

Autor: Bogdan Drozd (bodro_at_klub.chip.pl)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 23:22:35 MET DST

"Radoslaw Sokol" <rsokol_at_iname.com> napisał:

> [...]
blokowanej

> Najprościej zawsze jest domontować rezystancję jakąś -- ja na
przykład
> do wiatraka procesora mam w tej chwili dołożone trzy rezystory po 15
Ohm
> w szereg -- 45 Ohm zbija napięcie na wiatraku z 12 V do jakichś
ośmiu.

Fachmani twierdzą, że takie proste obniżenie napięcia zasilania
wiatraka może być powodem problemów z jego "rozruchem". Dlatego dodają
prosty układ czasowy, który włącza w.w. rezystor dopiero po paru
sekundach od włączenia zasilania kompa... Oczywiście to prosta droga
do "eskalacji" bardziej zaawansowanych układów do walki z hałasem...

--
Bogdan Drozd, Czluchow
mailto:bodro_at_klub.chip.pl