Re: padniet bios AMI

Autor: Chooch (lawniczak_at_idea.net.pl)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 20:40:10 MET DST

> kumpel przyniusl do mnie plytke z padnietym biosem AMI (czarnobyl) moze
ktos
> zna metode zeby wgrac nowy bios (wizyta w serwisie odpada)
> probowalem sposobu ze zmieniam nazwe biosu wkladam, odpalam, naciskam
> CTRL+HOME i laduje sie bios u mnie nie dziala :( czarny ekran i dioda w
> flopie sie nie swieci...

Chyba juz wczesniej o tym pisalem, ale powtoorze jeszcze raz: ostateczny
ratunek to znalezienie kogos z programatorem pamieci FLASH, w ktoorej
zapisany jest BIOS. Wyjmujesz kosc z plyty gloownej, wkladasz ja w
programator odpalasz program do obslugi programatora i ladujesz nowego BIOSa
(najczesciej plik *.bin). _Koniecznie_ upewnij sie ze masz BIOS do swojej
plyty gloownej (dokladnie ten sam typ/numer wersji) - nie wystarczy BIOS
tego samego producenta.
Programatora FLASHu mozesz szukac w sklepach elektronicznych,
politechnikach, czasem technikach energetycznych.

CHOOCH