Re: Jaka karta muzyczna?

Autor: mirro (bis2_at_go2.pl)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 14:11:00 MET DST

A co z kompatybilnoscia Yamahy 742/744 z grami dzialajacymi w DOS-ie? czy sa
sterowniki dla DOS-a?
Jezeli tak, czy emulacja midi jest OK?

Mirro

Kup jakąś kartę na chipie Yamaha YMF744 (~100zł) lub 724 (~60zł)
są to karty zdecydowanie lepsze od SB128 (a w zasadzie dorównują
Live'owi z pewnością przerastając go pod względem kompatybliności
i bezkonfliktowości)
O SB AWE64 na ISA zapomnij - nie te czasy...
Gniazda ISA powoli przestają być montowane na płytach głównych,
poza tym karta będzie spowalniać ci niepotrzebnie komputer...
Jedyny powód jakiego mogę się doszukać żeby taką kartę kupić
to kompatybilność ze starymi grami pod DOS (o ile nie możesz
z nich korzystać w sesji DOS'a pod Windows)
SB 64PCI - też zapomnij, bo te karty są po prostu kiepskie...
SB 128PCI - już lepiej, ale po co, skoro jest Yamaha? :)

Yamahy YMF7X4 to naprawdę dobre karty, na ogół w standardzie
dostajesz wyjście cyfrowe, midi w standardzie XG itd itd...

> Czy AWE 64 jest duzo lepsza od AWE 32 ?

Nie jest...

> PS: Co myslicie o kartach z radiem. Moze taka sobie sprawic? Bardzo duzo
> radia slucham. Jak jest z jakoscia dzwieku na takich kartach oraz z
jakoscia
> radia?

Szczerze powiedziawszy to karty dźwiękowe z wbudowanym radiem znam tylko
z jakichś recenzji w starych numerach chip'a - kiedyś widziałem
taką kartę na giełdzie, ale tylko raz, więc raczej się to nie przyjęło i
trudno mi ocenić jaka jest jakość tego typu urządzeń...

Można natomiast kupić oddzielne tunery radiowe i z tego co miałem okazję
słuchać grają jak należy - jakość dźwięku jest OK (mam tu na myśli
"radyjko" Zoltrixa) - na jakość dźwięku radia wbudowanego na pokładzie
mojego tunera TV (PixelView) też nie narzekam :)

--
_______.________----_---=[Tomasz Sopyło]=-----=[airwolf_at_astercity.net]=-
   __.-^---..______//---=[IRC:#lotnictwo]=--=[http://www.skrzydla.com]=-