Re: Czym najlepiej przeczyscic soczewke w CD-ROM?

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 03 Apr 2001 - 08:24:49 MET DST

> Helou!
>
> Sorry, jesli to juz bylo, ale nie sledze grupy regularnie (TP SA:o( ). Od
> jakiegos czasu moja Toshiba 36x nie chce czytac plyt. Nie ma jakiejs zasady,
> czasem jest to gowniane Platinum a czasem markowy BASF. Podejrzewam, ze sie
> zakurzyla, wiec mam pare pytan:
> - czym najlepiej przyczyscic soczewke?
> - co ryzykuje (poza gwarancja, ktora juz sie skonczyla) otwierajac CD-ROM?
> - czy dojscie do soczewki jest latwiejsze przy wysunietej tacce?
>
> Dzieki z gory za pomoc ;o).
>

> --
> [...]
Proponuje się przejść do splepu komputerowego lub RTV po płytkę czaszczącą -
sądze że nie jest bardzo droga. Soczewka to serce CD-romu jeśli coś spie.... to
możesz myśleć o nowym napędzie.
W sprawię czyszczenia szmatką i spirytem to wkońcu jest to jakaś metoda - są
szmatki i szmateczki. Dla sprawdzenia zobacz co się dzieje ze spodnią stroną
płytki CD-R lub CD_RW jak pocierasz ją "szmatką" (eksperyment ten jest
najnajberdziej bezpieczny, ale bez przesady).
Pozdrawiam
adadur