Re: Jaka i ile pamięci???????

Autor: Artur Drzewiecki (darth72_at_poczta.bez.onet.spamu.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 21:00:57 MET DST

On Sun, 1 Apr 2001 18:28:10 +0200, "Gentry" <del.gentry_at_poczta.fm.del>
wrote:

>Moglby nawet miec wiecej ale z mojego doswiadczenia wynika ze z blizej nie
>znanych (mi) przyczyn takie dolozenie RAMu spowalnia zamiast przyspieszac.
Przyczyna jest prosta - dla każdego chipsetu istnieje wielkość pamięci
RAM, która może być buforowana przez cache. Pamięć powyżej tej granicy
nie jest już buforowana. A Wingroza zawsze wykorzystuje RAM począwszy od
najwyższych adresów.
Skutek: najintensywniej wykorzystywany jest niebuforowany RAM, czyli w
rezultacie wydajność spada.

--
Artur Drzewiecki
darth72_at_poczta.bez.onet.spamu.pl