Re: Roznice miedzy dyskami IDE a SCSI - ?

Autor: Oleander Puzyrkiewicz (trash_at_military.milnet.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 19:19:47 MET DST

On Sat, 31 Mar 2001 21:03:55 +0200, Marcin wrote:
> Przez przypadek wyczytałem niedawno, ze dyski SCSI
> mają wewnętrzne mechanizmy do mapowania badsektorów,

ide rowniez. wiekszosc dyskow jest w wersjach ide i scsi,
mechanika i niskopoziomowy stuff jest identyczny.

> co skłoniło mnie do napisania niniejszego postu z
> zapytaniem o inne zalety lub wady (pomijając cenę).

lepiej znosza duze obciazenia. dyski nie posiadajace wersji
ide sa zwykle solidniejsze. mozesz podpiac wiecej, niz
dwa urzadzenia na kanal. masz _dzialajacy_ hotswapping.
mozesz miec porzadny, hardware'owy raid.