Re: Karta graficzna a płyta

Autor: Voytec (wojimi_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 17:57:25 MET DST

"Voytec" <wojimi_at_poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]
> Coś koło weekendu dam znać co jest grane.

Trochę głupio odpowiadać na swój post, ale co tam...
Otóż dorwałem tego Savage'a i działa poprawnie :) Na razie jeszcze
wszystko sprawdzam, ale narazie jest OK. No może poza tym, że
spodziewałem się znacznie większej wydajności. Oczywiście jest lepiej,
ale...
Jako, że się nieco przeziębiłem, mam więcej czasu i szukam dziury w
całym. No i znalazłem -odpalam Si Soft Sandrę, uruchamiam Mainboard
Information i zaczyna mnie to wszystko denerwować. Mój komp wg tego
softu (i pewnie tak jest) chodzi na FSB 66 Mhz i Sandra podaje, że AGP
pracuje z częstotliwością 44 Mhz (AFAIK powinno być 66) a PCI z 22 Mhz
(winno być chyba 33). Z tego wynika, że AGP pracuje z prędkością 2/3 FSB,
a PCI z prędkością 1/3 FSB. Tak więc wypadałoby przetaktować procka
(teraz 333 Mhz). I myślałem na początek o ustawieniu 3x100 coby nie
ryzykować z gniotem.
Tak więc zaglądam do instrukcji, odkręcam obudowę i do roboty. Tyle, że z
instrukcji wynika (moim zdaniem), że komp chodzi nie na 5x66 a na 4.5x75.
Ustawiam 3x100 (w moim mniemaniu) i nic -dalej jest 333 Mhz, ustawiam
3.5x100 i komp sie nie uruchamia. Z tego wynika, że albo coś przeoczyłem,
albo nie znam się na rzeczy -raczej to drugie, bo pierwszy raz się za to
wziąłem.
Wyłączyłem jeszcze na chwilę w biosie AGPx2 i okazało sie, że chodzi tak
samo jak w tym trybie. Z tego by wynikało, że to nie ma znaczenia. Czy
mam rację? Czy trzeba zmieniać FSB?
Czy to, że AGP chodzi na 44 Mhz spowalnia kartę?
Si Soft Sandra podaje jeszcze, że takie informacje:
Side Band Enabled - No
Side Band Support - Yes
Co to w ogóle jest i jak to włączyć?

No trochę pomęczyłem.