Re: Dylemat - Intel czy AMD? Wesprzyjcie rada!

Autor: Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
Data: Tue 27 Feb 2001 - 09:53:24 MET

Hi,

uem wrote:

> [...]
> Zależy mi najbardziej na _kompatybilności_ i stabilności. Zamierzam
> korzystać z Linuxa i Win2k -> XP.

Kompatybilność AMD jest OK, na palcach jednej ręki można policzyć programy
które wymagają łatania lub nie chodzą w ogóle (i zazwyczaj nie są to
programy popularne).

Stabilność (zakładając, iż mamy do czynienia ze sprawnym i poprawnie
skonfigurowanym sprzętem) jest idealna (sporo zależy też od płyty, ale
z testów różnych serwisów wynika, iż nawet marnej klasy płyty są całkiem
stabilne -- bardzo polecana jest natomiast MSI K7T Pro2).

> Czy nie ma problemów z prockiem którejś firmy pod w.w. systemem?

Nie. Powiem wręcz, iż z mojego doświadczenia wynika, iż pod WinNT i
pochodnymi (Win2000) procesory firmy AMD działają zazwyczaj lepiej niż
pod Win9x/ME.

> Jeśli miałbym brać sprzęt z AMD na pokładzie, to jaki porównywalny
> zestaw wchodził by wtedy w rachubę? W czym Athlon jest lepszy od Durona?

Athlon jest dobry jednie do bardzo profesjonalnych zastosowań. Do nor-
malnej pracy nie opłaca się go po prostu kupować.

Polecany zestaw: MSI K7T Pro2 (albo jakiś nowszy model na VIA KT133A,
ale ja testowałem akurat tamten :) ) i do tego Duron 700 na przykład
(lub jakiś z tej okolicy, różnice cen są bardzo niewielkie).
Ale potem _porządnie_ go skonfiguruj, a jeśli się na tym nie znasz
znajdź kogoś, kto się _naprawdę_ dobrze na tym zna.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |