Re: Dlaczego nie ma CDROMa ???

Autor: Artur Gawryszczak <gawrysz_at_camk.edu.pl>
Data: Mon 26 Feb 2001 - 23:54:09 MET

abs wrote:

> Taki problem: BIOS na starcie ladnie wykrywa CDROM tam gdzie
> powinien czyli na secondary slave a w Windows (95 OSR2)
> CDROMa ani sladu (to samo w dosie). Co z tym zrobic ?
> Za wszelkie sugestie stokrotne dzieki.
> ABS

Pod DOS to trza instalnąć stery (oakcdrom.sys lub firmowy i mscdex).
Zrób dyskietkę startową, powinny tam być.
Pod windą ... winda tak ma, że czasem się zbiesi i się nie da normalnie
skłonić do wykrycia CD-ROM. Dawno mi się już takie coś nie zdarzyło,
zresztą pilnuję się i jak jest coś nie tak, to odtwarzam rejestr z
sysbckup, stąd wiem, że problem leży w rejestrze. Można spróbować
wyczyścić zz rejestru info o wszelkich podłączanych CD-ROMach, jak nie
pomoże to podpiąć na innym IDE, jak nie pomoże to odpiąć odpalić,
wyczyścić rejestr, zgasić, wpiąć - wtedy powinno sobie wykryć jako nowy.
Jak nie pomoże to nie wiem ...

--
	Artur Gawryszczak