Wkładka ENTER 3/2001

Autor: JoteR <J.Rylski_at_pf.com.pl>
Data: Fri 23 Feb 2001 - 12:20:38 MET

"Komputer PC dysponuje 16 przerwaniami, z których 12 nadaje się do
wykorzystania przez karty rozszerzeń." Czytam, liczę i nijak ta lupusowska
arytmetyka nie chce mi się zgodzić, nawet przy założeniu, że IRQ2 i IRQ9
liczymy jako osobne. Ja co prawda mam przestarzałą architekturę (AT, Socket
7, iTX), ale nie sądzę, aby w nowszych konstrukcjach coś się zmieniło na
lepsze a wręcz przeciwnie (ACPI, HPT, zintegrowane karty graf. i dźwiękowe,
które nie zawsze dają się wyłączyć). A może komuś udało się po wyłączeniu
kontrolera FDD powiesić coś na IRQ6? Bo mnie nie :-( Tak samo nic mi nie
wiadomo na temat możliwości wykorzystania IRQ13 w maszynach bez koprocesora,
ale nie mam pod ręką 486sx lub niżej, żeby to sprawdzić. Czy komuś się udało
po wyłączeniu wszelkich możliwych urządzeń (COM-ów, LPT, IDE, FDD, USB, PS/2
etc.) uzyskać te 12 wolnych przerwań?

JoteR