Re: Zmiana VooDoo3 2000 na GeForce MX Winfasta?

Autor: AlexPP <alexpp_at_go2.pl>
Data: Wed 21 Feb 2001 - 15:02:35 MET

Dnia Wed, 21 Feb 2001 02:25:09 +0100, "Paweł Zet" <pavelzet@poczta.fm>
napisał(a):

>Jak sądzicie czy ta zmiana spowoduje
>poprawę wydajności w grach?
>Na procku PIII 600 / 133FSB

I tak i nie. Przeszedłem taką zamianę i nie byłem do końca zadowolony.

Możesz liczyć na spory przyrost wydajności w 16 bitach, ale moim
zdaniem w przypadku nvidii 16 bitów nie nadaje się do użytku. Nie chcę
tu wywołać żadnej wojny, ale z mojego punktu widzenia (obecnie mam już
GTS) 16 bitów voodooo wygląda o niebo lepiej od 16 bitów nvidii.
Voodoo nie daje poprostu takiego strasznego ditheringu.

Pozostaje więc 32 bity. Tutaj szybkość będzie statystycznie podobna. W
przypadku części gier bedzie szybciej (o jakąś 1/3), a w przypadku
innych wolniej - też o podobną wartość. Na przykład Q3 skoczył mi z
jakiś 40 fps na 57. Ale NOLF działał bardzo płynnie na voodoo, a na mx
nie nadawał się do gry w 1024x16bit (wolno i brzydko).

Biorąc pod uwagę tendencję spadkową cen i to, że na dniach ma się
pojawić GeForce 3, poczekałbym i kupił od razu GTS'a - inaczej
będziesz musiał zmieniać kartę za kilka tygodni - tak jak ja. :)

--
   .AlexPP  mailto:alexpp@go2.pl    ICQ# 63156896