Re: przerwania - Lamer - trochę długie

Autor: Wojciech Brożyński <w.brozynski_at_energetyka.elblag.pl>
Data: Wed 21 Feb 2001 - 08:57:48 MET

news:96r0ar$b9a$1@news.tpi.pl...
> Kupiłem modem i po jego zamontowaniu okazało się, że dzieją się głupoty z
> kasą fiskalną.

Miałem podobny problem, tyle że w odwrotnej kolejności. Gość z serwisu
podłączył kasę na COM1 - zginęła mysz i modem, po reklamacji stworzył
wirtualny port (!!!z błędem) i mysz chodzi, ale nadal nie ma modemu. Znajomy
trafił w końcu do mnie i jak się okazało rozwiązanie tego problemu było
następujące:

1. BIOS - wyłączyłem opcję PnP/PCI OS CONFIGURATION - PnP OS Installed - NO
2. BIOS - ustawiłem AUTO w opcjach INTERGRATED PERIPHERALS - Onboard Serial
Port 1(2)
2. Ustawiłem przerwania - w tym przypadku dla 1: IRQ-4, DMA-3F8; dla 2:
IRQ-3, DMA-2F8
3. W modemie (wewnętrzny, ISA) przestawiłem zworki na COM3 i IRQ-9 (akurat
miałem wolne)
4. W panelu sterowania usunąłem porty COM i dodałem je ponownie
5. Po zainstalowaniu portów ustawiłem ręcznie (Panel
Sterowania/System/Menażer Urządzeń/Porty (COM i LTP)/Właściwości - w
zakładce zasoby wcześniej ustalone IRQ i DMA
6. Przywróciłem ustawienia BIOSu - i wszystko chodzi jak ta lala (bez zmian
w BIOSie Wndoza nie pozwalała zmieniać mi zasobów).

Jeżeli twój modem jest inny - PCI, zewnętrzny - sprawdź w instrukcji na
jakich chodzi przerwaniach i po prostu je zarezerwuj UWAGA! kasa głupieje
gdy zmieni się jej przerwania.

Miłej Zabawy Wojt