Re: 1024x768 i sredniowieczny monitor

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Mon 19 Feb 2001 - 14:42:54 MET

On Sun, 18 Feb 2001, Kajetan wrote:
[...]
>+ Generalnie jesli odpali powinno byc OK, zwlaszcza ze nie chcesz go jakos
>+ super zylowac.

 Zgoda.

>+ Ja bym sprobowal. Jesli ma zabezpieczenia to po prostu sie wylaczy jesli
>+ wyjedziesz mu poza bezpieczny zakres czestotliwosci.
>+ Jesli nie ma to moze go szlag trafic.

...dla porządku: "niebezpieczny zakres..." to są *za niskie*
częstotliwości :) Jakoś tak widzę że co pytanie - to sugestia
(w pytaniu) że za wysoka częstotliwość zaszkodzi monitorowi.
 Owszem, jest pewne ryzyko że przy wzroście częstotliwości zacznie
łapać "co drugą linię"; jeśli to jest zabytek to może się zdarzyć
że ma zakres "łapania" mniejszy niż 2:1 - i na skutek za niskiej
częstotliwości :) coś go uszkodzi...
 A przy zwroście częstotliwości jest na odwrót: obraz się "sam
z siebie" zwężą :] i ew. próbując go rozciągnąć można wygenerować
za wysokie napięcia.
 Z panelu/regulacji dostępnej dla usera nie powinno się dać go
uszkodzić. A grzebiąc w środku... to można uszkadzać do woli :>

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.
 Pilne listy na gs@stanpol.zabrze.pl, nt. VMS: gotfryd@stanpol.zabrze.pl