Re: Jak zamocować radiator na grafice, FSB a obciążenie AGP

Autor: Tomek Te vel Neas <moj.em_at_il.znajdziesz.w.sygnaturce>
Data: Sun 18 Feb 2001 - 19:30:46 MET

> tak , tylko juz go iwecej nie zdejmiesz ..jeden koles tak zdjal
> coolerka razem z ta metalowa plytka co jest wtopiona w chip na
> GFie :)))

A po co mam go zdejmować? ;-) I tak zamierzam niedługo kupić GeForce 256
DDR, tzn. wtedy kiedy będę miał pieniądze na nową płyte, gdyby jej DżiFors
nie podszedł. ;)

> maleje

No niby tak, w końcu przy 100 MHz jest dzielnik 3, a przy 83 jeszcze 2
(przynajmniej u mnie). W takim razie jak wytłumaczyć dziwne efekty w grach?
(wcześniej wogóle nie grałem, teraz zainstalowałem kilka w celach
testowych). Na przykład demko Q3 działa kilkanaście sekund następnie się
wywala, ale nie wywala się wszystko tylko to demko. To znaczy zamiera obraz,
ale da się ubić proces Task Managerem i normalnie pracowac. Demko TD5 (taki
zabytek ;>) ładuje plansze tytułową a następnie wraca do Windows. Początkowo
myślałem, że to kwestia grzania się procka, ale jakoś nie bardzo w to
wierzę. Po pierwsze nigdy nie zdażył mi się zwis czegokolwiek, nielicząc
gierek. Benchmarki wykorzystujące 100% mocy procka (jak pokazuje CpuIdle Pro
5.8) przez dłuższy czas także nie powodują żadnych zwisów i innych tego typu
atrakcji. A gierki potrafią się wywalić po paru sekundach! Wydaje mi się
więc, że winna jest karta, bo po kilkunastu minutach pracy radiator z chipie
PARZY. Najlepsze jest to, że parzy również po niedługim czasie pracy w
trybie TEKSTOWYM. Karta nie miała seryjnego wentylatora, postanowiłem więc
zamontować na niej duży radiator i wentylator. Nie była też na razie
podkręcana (i poczekam z tym do czasu zamontowania odpowiedniego
chłodzenia).

Moja konfiguracja: Celeron 333@500, 2.2V, 256 MB RAM (64MB PC100 '98 + 64MB
PC100 '00 + 128MB PC133 '01), Creative Graphics Blaster (TNT 1) 16 MB SDRAM,
Quantum Fireball EX6.4A + Quantum Fireball ST3.2A, Windows 2K Pro + Via 4in1
+ DirectX 8.0a.

Jak już powiedziałem nie gram, więc nie specjalnie mi to przeszkadza, ale
jednak nie lubię gdy jest coś nie tak. Ma ktoś jakiś pomysł, w czym może być
problem?

--
 P o zdrawiam
  <\ _