(długie) Abit KT7+raid, SB Live i trzaski...

Autor: Marcin Kulas <hitower_at_booster.alpha.pl>
Data: Thu 15 Feb 2001 - 20:23:44 MET

...doprowadzające mnie już do szewskiej pasji.

Witam.
Wypróbowałem już chyba wszystkie kombinacje ustawień biosu.
Znalazłem tylko jeden sposób na pozbycie się trzasków, ale o tym za chwilę.

Efekt pojawia się w chwilach, gdy po magistrali zasuwają dane z/do dysków
wpiętych do HPT. Początkowo myślałem, że to przez raida (70 MB/s),
ale po wyłączeniu go nadal słychać trzaski. Dopóki nie przerzuca się
większej ilości danych wszystko jest ok. W przeciwnym wypadku efekt od razu
się pojawia i już tak zostaje, nawet jeśli dyski przestaną mielić.

Kombinowałem ze wszystkimi opcjami mającymi wpływ na przesył danych
pomiędzy dyskami i innymi klockami po drugiej stronie magistrali.
Można nieco zmniejszyć to paskudne bzykanie/pierdzenie poprzez włączanie
wait-states'ów i innych rzeczy dotyczących trybu przesyłu danych
oraz pracy pamięci, ale efekt mimo wszystko jest upierdliwy.

Teraz coś milszego. Udało mi się całkowicie wyaliminować opisywane
zjawisko dopiero po wyłączeniu ACPI. Sęk w tym, że jest poważny
skutek uboczny - Windows się nie umie ładnie zamknąć i za każdym razem
trzeba mu odcinać fazę, co powoduje odpalanie się scandiska przy boocie.

Po tym długawym wstępie mam dwa niezależne pytania:

1. Czy tylko u mnie muzyka tak pierdzi?
2. Czy można coś zrobić by w98 ładnie się zamykał bez ACPI?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Uprzedzając rady bym zmienił płytę - nie mam teraz na to czasu,
aczkolwiek coraz bardziej zaczynam się ku temu skłaniać. Już nigdy
nie kupię płyty na chipie VIA. Za dużo nerwów mnie ona kosztuje.

http://go.to/kt7faq/ czytałem.

PS.
Sprzęt: KT7+raid, 2xIBM DTLA 307030 pracujące na HPT370, SB Live.
Reszta raczej bez znaczenia.

--
hitower@booster.alpha.pl
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"