Re: Jaka plyta pod athlona 850?

Autor: Tomasz Jaskowiec <jaskowiect_at_pharmag.com.pl>
Data: Fri 09 Feb 2001 - 09:44:22 MET

> Wszystkie płyty pod Athlon/Duron na KT133 obsługują szynę 200MHz. Tyle,

W teorii ;-)

> że to procesor pracuje z taką zewnętrzną częstotliwością (mnożąc ją
> przez x), a układy płyty normalnie działają na 100MHz. Jeśli Abity

Zgadza sie.

> chciały chodzić na 140 to znaczy, że pozwoliły ostro podkręcić proca bez
> zmiany mnożnika (140*2=280, to jest lepszy wynik niż dla nowego chipsetu
> KT133A). Szczerze mówiąc, sytuacja bardzo mało prawdopodobna, bo z

Nie to mialem na mysli. Problemy wystepuja z sychronizacja pomiedzy
kolejnymi stopniami. 850-tka pracuje z niestandardowym noznikiem w stosunku
do
2x100MHz - niektore plyty nie lubia takiej konfiguracji.
Znam z autopsji, nie wyczytalem tego tylko skladalem juz kilka kompow
i problemy wystepowaly na A-Open i DCS/FIC przy prockach
z serii 650,750,850.

Asus ma cala kupe zalet, jego konfiguracja jest bardzo elastyczna,
a kupowanie go ze wzgledu na mozliwosc speedowania to idiotyzm.
Po prostu ta firma robi same dobre plyty - czy to Intel czy AMD,
kupisz i nie pozalujesz ;-))))

> reguły nie daje się na chipsecie KT133 wyciągnąć więcej niż 110.
>
> Nie mam Asusa, mam Microstara (Pro2A) i nie mam żadnych problemów, a
> dokładając parę dych do różnicy w cenie wzbogaciłem się o dodatkową
> pamięć. Ale ja od razu zakładałem, że nie będę kręcił mojego Duronka,
> przynajmniej na razie.

I to ci sie chwali. Przynajmniej jedna osoba z glowa na miejscu, ktora
potrafi zrozumiec
ze speed = kilka 2-3 lat pracy procesora, ktory normalnie bezawaryjnie
powinien pracowac 10lat.