Re: Witam grupowiczow - mam pytanko?

Autor: Kaizen <_at_poczta.fm>
Data: Thu 08 Feb 2001 - 16:51:28 MET

Krzysztof wrote:
[...]

> Zastanawiam sie nad kupnem DVD. Lecz nie jestem fachowcem sprzetowym. Z
> tego co wiem jest potrzebny czytnik DVD + karta dekodujaca. Nie wiem
> jaka wybrac firme, jaki dekoder. Moze wy mi cos poradzicie.
> Ja mam Celerona 566, RAM 64Mb, HD 10Gb - czy to wystarczy. Czy do karty
> moge podlaczyc kabel do telewizora, wzmaniacza.

Z tym sprzętem to nie musisz kupować karty - wystarczy sam DVDRom.
Twardziel do oglądania nie ma znaczenia (kilkanaście mega na softwareowy
playerek), chyba, że chcesz robić divx z dvd - wtedy raczej mało. Sam
film może zajmować >5 giga. Karta dekodująca będzie potrzebna, jeżeli
zależy Ci na podłączeniu DVD do wzmacniacza z DD, a Twoja karta
dźwiękowa nie ma wyjścia cyfrowego, albo zależy Ci na podłączeniu TV, a
Twoja karta graficzna nie ma wyjścia TV.

> Jakiego rzedu jest to wydatek.

Polecam Pioneera 105, albo jego wersje oemowe (firmowane np przez Aopen)
- cena ok 500 PLN na giełdzie.
Ważna rzecz - w sieci znajdziesz w tej chwili firmware RPC1 do
wszystkich DVD pioneera (może to na początku wyda Ci się nieistotne, ale
wcześniej czy później wpadnie Ci w ręce płytka amerykańska i będziesz
płakał).
Wady tego pioneera to dosyć głośna praca i ciepełko - poza tym same
zalety.

> Czy w jednym koputerze moze chodzic zwykly CD-Rom x 52 i DVD.

Nie ma problemu.

> Jestem z Warszawy. Szukam kogos kto mi to wszystko objasni, szukam tez
> firmy, sklepu gdzie moglbym kupic DVD + karta.

Najlepiej odwiedź w weekend giełdę na Batorego (za Stodołą przy Polu ;))
- będziesz mógł porównać ceny i ofertę w kilkadziesiąt minut, zamiast
ganiać po mieście z wywalonym jęzorem ;)

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen@poczta.fm