Re: CDROM - problem z rozkreceniem sie.

Autor: DooMiniK <bachus20_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 06 Feb 2001 - 11:33:33 MET

"Slawek Kakareka" <slaka@poczta.onet.pl> wrote in message news:3A7F2728.4AD75EBC@poczta.onet.pl...
> Czesc.
> Mam problemy ze swoim cdromem/nagrywarka. Po zamknieciu tacki zaczyna
> sie rozpedzac, porusza glowica (slychac) i zatrzymuje sie. Cykl trwa
> okolo sekundy. Powtarza to kilka razy, po czym zaczyna sie krecic ale
> wolno - to slychac i widac. Plytka nie jest widoczna - nie czyta jej.
> Co to moze byc. Bylo juz raz tak ale ustapilo.
Są dwa rozwiązania:
- rozkalibrowana soczewka (karetka)
- brudna soczewka
- CD "nie lubi" jakiegoś koloru płyt (któreś tam słabiej odbijają światło - nie pamiętam które ...)

Pierwszy przypadek - serwis.
Drugi przypadek :
- płyta czyszcząca (średnio polecam ...)
- rozkręcenie i _fachowe_ przeczyszczenie soczewki

Jak masz CD na gwarancji - biegiem do serwisu.
Jak nie na gwarancji - czyszczenie kosztuje ok. 30zł (kumpel zapłacił nawet 50zł)

pozdrawiam,

--
DooMiniK (bachus)
mailto:bachus20@wp.pl