Re: Zasilanie dysku twardego...

Autor: Marek Lewandowski <locust_at_priv4.onet.pl>
Data: Tue 06 Feb 2001 - 02:34:15 MET

Użytkownik "Omega" <omega9@friko7.onet.pl> napisał w wiadomości
news:95nel9$qa0$1@news.onet.pl...
> jezeli rezystancja jest 120om , to przy takiej rezystancji nie może siąść
> zasilacz od PCta
> a tak wcześniej pisałeś. Brak tu logiki.

Hmmm... nie do końca. Moze to tylko oznaczać, że w jego przypadku nie jest
to 'czyste' zwarcie przez jakąś rezystancję. Omomiarka podłącza tam
powiedzmy 2V, z zasilacza idzie trochu więcej i moę coś się tam 'otwiera'
(najprostszy przykład to dzielnik rezystancyjny na bazie tranzystora
połaćzonego C do + E do - - do pewnego progu prawie nic, potem zwarcie. Mógł
się jakiś układ tego typu stworzyć przypadkiem.

Skąd mi się taki pomysł bierze? Ze starego zasilacza lab. 0-30V, w którym
wszystko chodziło dopóki nie podkręciło się napięcia powyżej ok. 16V, po
czym bezpiecznik leciał i cholera wszystkich brała. Zwarcie w obwodzie ogr.
prądu zrobiło obwód taki, jak pisałem i up@$!@ zasilacz zamiast go
zabezpieczać.

--
Marek "Twilight" Lewandowski