Re: przeciwskaniania przeciw 24 ON

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_hoth.jmg.com.pl>
Data: Mon 05 Feb 2001 - 21:33:42 MET

Radoslaw Sokol <rsokol@iname.com> wrote:
> Hi,

> Komputer pracujący 24 godziny na dobę w zasadzie ma mniejsze szanse
> paść niż komputer włączany tylko na chwilę codziennie. Elementy
> używane w komputerach są bardzo wrażliwe na szok przy włączaniu
> i ciągła praca (o ile oczywiście nie dojdzie do przegrzania lub
> uszkodzenia na skutek jakiegoś zakłócenia od strony zasilania)
> jest dla maszyny bardzo korzystna.
Dookladnie. Szczegolnie dyski twarde nie lubia startowac i
wylaczac sie a wiec ustawienie trrbu oszczednosci energii
poprzez wylaczanie dyskow twardych np po 15 minutach w stacjonarnych
pc nie ma sensu.

> Mój serwerek chodzi 24 godziny na dobę często po dwa lub trzy
> tyygodnie (w tej chwili uptime 7 days 5 hours 9 minutes) już od
> wielu miesięcy i nie zaliczył jeszcze najdrobniejszej nawet awarii.
Ja najwiekszy uptime jaki wychodowalem to bylo okolo 230 dni,
potem serwer tzreba bylo zrestartowac bo zmienali nam zasilanie w serwerowni.

Pozdrawiam,

                                Krzyztof Oledzki