DeskPorte 56K Internal/W - problemy (długie)

Autor: Henryk Marczak <hemaru_at_go2.pl>
Data: Sat 03 Feb 2001 - 21:53:19 MET

Witam serdecznie!

Posiadam modem DeskPorte 56K Internal/W. Podczas instalacji występują
problemy, z którymi nie potrafię sobie poradzić :-(
Oto one:

1. Podczas instalacji WinMe nie pyta o sterowniki do modemu
DeskPorte 56K Internal W,
tylko instaluje sterowniki (chyba windowsowe?) do modemu
DeskPorte 56K Internal W WIN2K.
Wielokrotne próby zmuszenia do szukania sterowników na dołączonym do modemu
CDROM-ie są bezskuteczne. Dopiero przekopiowanie katalogu ze sterownikami z
płyty na C: doprowadziło do zainstalowania obok urządzenia
DeskPorte 56K Internal W WIN2K
także urządzenia
DeskPorte 56K Internal W.
Po usunięciu tego pierwszego pozostało urządzenie
DeskPorte 56K Internal W, tak jak w dołączonej instrukcji. Mogłem uzyskac
połączenie.
Dlaczego z taka trudnością instaluje się
DeskPorte 56K Internal W
i czym się różni od niego
DeskPorte 56K Internal W WIN2K?

2. Razem z modemem
DeskPorte 56K Internal W
zainstalowało się, zgodnie z instrukcją, urządzenie
ESS Modem Device Manager.
Do czego służy to urządzenie? Po wybraniu
Start/Ustawienia/Panel sterowania/Modemy/ESS Modem Device
Manager/Właściwości
pojawia się komunikat:
"Właściwości modemu nie mogą być wyświetlone ponieważ informacja o modemie
jest uszkodzona. Usuń modem klikając przycisk Usuń i dodaj ponownie".
Postępowanie zgodne z nakazem komunikatu nie przynosi pozytywnych zmian.
Czy ktoś się z tym spotkał i może to wyjaśnić?

3. Trzecim urządzeniem, które winno się zainstalować jest Voice Modem Serial
Wave Device, jednak system nie znajduje na płycie sterowników do niego. Do
czego jest to urządzenie? Skąd wziąć sterowniki?

4. W związku z koniecznością zmiany slotu PCI dla karty video, zmuszony
byłam także zmienić slot dla modemu. Ponownie wystąpiły te same trudności,
zakończone tak samo jw., ponadto modem zainstalował się jako
DeskPorte 56K Internal W #2,
gdyż dotychczasowe (bez #2) nie widziało modemu. Usunąłem więc
DeskPorte 56K Internal W
i pracuje na tym z #2. Czy tak może pozostać?.

4. I jeszcze jedna, dziwna - całkiem dla mnie niezrozumiała rzecz -
niejednokrotnie modem po rozłączeniu (zerwaniu połączenia, lub rozłączeniu
automatycznym lub przeze mnie) łączy się bez mojego udziału i zgody
ponownie - przeszukałem Narzędzia/Ustawienia i nie widzę nic, co by moim
zdaniem było przyczyną takiego zachowania. Gdyby ktoś znalazł przyczynę
takiej "samowoli" modemu bardzo prośże o informację.

Licząc na pomoc pozdrawiam serdecznie!

Hemar
hemaru@go2.pl