Re: wiatrak 7000 RPM

Autor: Stanislaw Chmielarz <stach_at_uniprojekt.com>
Data: Thu 01 Feb 2001 - 20:33:27 MET

On Thu, 01 Feb 2001 13:51:36 +0100,
Radoslaw Sokol <rsokol@iname.com> wrote:

>Dobre (wydajne) wiatraki często bywają głośne. Moim ulubionym sposobem
>na nie jest przede wszystkim elektroniczna regulacja obrotów, albo
>płynna, albo na zasadzie włącz-wyłącz. Odpowiedni układ można zrobić

Widzialem w ktoryms komputerze Optimus (starsze wersje P60 i P75) w
zasilaczu mala plytka z kilkoma czesciami elektronicznymi. Wlaczona
byla pomiedzy gniazdo 12V dla wiatraka a wiatrak. Jak powietrze w
zasilaczu bylo chlodne (serwer w klimatyzowanym pomieszczeniu) to
wiatrak krecil sie wolno ledwo wydmuchujac powietrze na zewnatrz. Jak
wysiadl klimatyzator i sie zrobilo cieplo to wiatrak dmucha
intensywnie. Przydaloby mi sie cos takiego do domowego serwera na SDI
zebym nie musial go wylaczac na noc z powodu halasu.

Stanislaw Chmielarz
mailto:schmielarz@uniprojekt.com
http://www.uniprojekt.com