Re: Zasilanie dysku twardego...

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Thu 01 Feb 2001 - 16:39:03 MET

"J.F." <jfox@friko6.onet.pl> wrote in message news:3a7c87ef.7284460@nc...

> Obawiam sie ze juz sie nauczyles:
> backupowa kopie danych TRZEBA posiadac :-)

Nie o taką naukę chodziło i nie o moje dane tu się rozbiega panie J.

> To w zasadzie jedyna mozliwosc. Inaczej spedzisz za duzo czasu nad
> plytka, ktory to czas powinienies poswiecic na rekonstrukcje danych.

A czy wiesz może, czy na tej płytce jest zaszyta informacja na temat
rozmiaru dysku? W serii w której jest mój dysk WD robi też kilka
mniejszych i nie wiem czy płytka od nich mogłaby spasować czy nie?
Czy może na płytce jest jakiś "pROMik" który ma dane kalibracyjne do
indywidualnego napędu/mechaniki i w ogóle płytka z innego nie pójdzie?

> Hm, niby kazdy dysk obecnie ma "sleep mode", wiec jesli driver
> nie ma pinu sterowania to trzeba jakis tranzystor na zasilaniu ..

Jak się za to już zabiorę /na razie brak mi czasu i miejsca na
biurku ;-)/ to sprawdzę które napięcie jest przeciążone...
W końcu dysk bierze +5 i +12 - nie wierzę aby oba obwody były
zchrzanione... A to, że zasilacz ATX się wyłącza może pochodzić
chyba z przeciążenia zarówno +5 jaki i każdego innego napiecia, tak?