Re: Dysk działa ale NIE

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Tue 30 Jan 2001 - 16:11:39 MET

"M.M." wrote:

> He He mam metodę na 100 % skuteczną tylko boję się czy twardziel to
> wytrzyma.

Wytrzyma, albo nie, a moze nie kazdy ... :)

> Trzeba umieści dysk w polu działania aparatu do badania rezonansem
> magnetycznym.
> Ma tak zajebiste pole magnetyczne (przez ok 40 min -tyle trwa badanie), że
> na bank dane trafi szlag

Czas nie gra tu duzej roli, ale jak obudowa dysku jest ferromagnetyczna,
lub przynajmniej zawiera takowe elementy (troszeczke, wystarczy zeby to
byl miekki ferromagnetyk, nie mam padnietego dysku pod reka zeby
sprawdzic) , to niewiele pola magnetycznego "wlezie" do srodka -
wiekszosc linii sil pola ulozy sie wewnatrz obudowy.

> tylko jak mówiłem nie wiem czy przyadkiem nie wyleci w powietrze. Wiem, że
> np nie wolno badać pacjentów z elektronicznymi rozrusznikami serca a i
> zegrek też należ zdjąć.

Wyleciec nie wyleci, ale jezeli jednak za duzo pola magnetycznego wlezie
do srodka, to mozesz zapomniec np. o kalibracji glowicy (przemagnesuje
sie uklad odchylajacy), elementy elektroniczne tez rozmaicie reaguja na
magnes - kiedys jeden tani kalkulator mi zaniemowil po potraktowaniu
magnesikiem, wiecej doswiadczen nie robilem.

--
	Artur Gawryszczak