Re: Utrata gwarancji na HDD?

Autor: kamilgasperowicz_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 28 Jan 2001 - 20:00:04 MET


        Otrzymałem dysk twardy WD Caviar™ 307AA S/N: WMA2F 257 7834
w hurtowni AXEL COMPUTER jako wymianę gwarancyjną tego samego modelu dysku (o
innym numerze seryjnym). Urządzenie uległo uszkodzeniu. Pismo to składam na
ręce dystrybutora, ponieważ nie zgadzam się z odmową naprawy gwarancyjnej.
1. Na dysku napisano w języku angielskim, iż gwarancja zostaje
anulowana, gdy taśma oklejająca obudowę zostanie usunięta (WARRANTY VOID IF
REMOVED).
2. Taśma jest przecięta nożykiem na długości kilku centymetrów (pkt. 4)
i przerwana
w dwóch punktach (pkt. 5).
3. Jeżeli jest to taśma uszczelniająca, a pod nią nie ma gumowego
uszczelnienia próżniowego wnętrza dysku, to nastąpiło uszkodzenie dysku w
wyniku rozhermetyzowania.
4. Uszkodzenie (rozhermetyzowanie) to spowodował dystrybutor dysku, a
nie klient. Świadczy o tym przecięcie taśmy, na które naklejono (na pewnym
odcinku) naklejkę dystrybutora (stick). Miejsce tego przecięcia pokrywa się z
miejscem przecięcia szczelnego opakowania z folii antystatycznej, w którym dysk
był zakupiony przez klienta.
5. Późniejsze naderwanie taśmy w dwóch punktach spowodował klient
podczas wsuwania dysku do obudowy komputera.
6. W czasie pracy dysku pojawiły się problemy z zapisem, po zapełnieniu
dysku danymi (bad-sectory). Słychać było tarcie wewnątrz. Po 3–4 dniach
używania dysk unieruchomił się.
7. Dysk ten klient otrzymał jako natychmiastową wymianę gwarancyjną
dysku tego samego modelu, który notabene zepsuł się w podobny sposób (pkt. 6) —
po zapełnieniu dysku danymi pojawiły się bad-sectory. Jednak wtedy taśma nie
została naderwana i gwarancja została bez problemu przyjęta. Świadczyć to może
o tym,
że seria dysków była felerna.
8. Klient uzasadnia, iż widząc poprzednie przecięcie, nie przywiązywał
on oczywiście wagi do drobnych zarysowań i naderwań taśmy oklejającej, które
mogłyby powstać przy instalowaniu dysku w komputerze. Napis WARRANTY VOID IF
REMOVED sugerował jednoznacznie, że taśma ta jest plombą zabezpieczającą przed
otwarciem całej pokrywy dysku. Według klienta pokrywa jest uszczelniona
uszczelką elastomerową i przykręcona śrubami.
9. W momencie zakupu w hurtowni klient nie został poinformowany o
możliwości utraty gwarancji w wyniku naddarcia taśmy.
Proszę o pozytywne rozpatrzenie gwarancji. W przeciwnym razie proszę o telefon
(0 605 85 63 58) i pisemne uzasadnienie odmowy.

Z poważaniem:
F.H.U XXXXXXXXXXX

uzyskałem odpowiedź:
Rodzaj uszkodzenia: USZKODZONY MECHANICZNIE
Usterka zaistniała z winy użytkownika.
Przyczyny usterki:
W/W dysk został uszkodzony w sposób mechaniczny. Została przecięta w dwóch
miejscach folia uszczelniająca co spowodowało rozhermetyzowanie dysku.
Uszkodzona folia jest jedynym elementem uszczelniającym dysk. Uszkodzenia
mechaniczne nie podlegają gwarancji.
DYSK TRACI GWARANCJĘ

i jak tu nie przeklnąć.......

-- 
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:22:02 MET DST