Re: przeszukiwanie zasobów internetu

Autor: Adam Buraczewski (adamb_at_polbox.pl)
Data: Wed 24 Jan 2001 - 10:21:03 MET

In pl.comp.programming Blender <igor_at_chaos.w.pl> wrote:
> Być może, pod warunkiem, że całe życie tkwiłem w błędzie myśląc,
> iż nie da się odpytać dnsu o wszystkie obsługiwane przez niego
> fqdn, a jedynie o ścieżki do podrzędnych dnsów i adresy z góry
> znanych nazw. Czy tak?

Oczywiście, że masz rację, że nie wszystko DNS musi od razu powiedzieć
o swojej domenie, zwłaszcza gdy administrator/właściciel domeny sobie
tego nie życzy, albo gdy tak naprawdę informacje typu host -> ip są
tworzone dynamicznie (np. z bazy danych). Ale od czegoś jest
polecenie 'ls' programu 'nslookup'. W końcu zapasowe serwery DNS
muszą mieć skądś informacje do cache'owania.

Polecam 'man nslookup', a potem np. uruchomienie nslookup'a i
uruchomienie komend (o ile dobrze pamiętam):

        server eomer.nask.waw.pl
        ls waw.pl > plik

Powinieneś dostać w podanym pliku tekstowym dane domeny .waw.pl.
Teraz trzeba to tylko sparsować (dlatego najwygodniej w perlu),
poszukać wpisów 'server' i rekurencyjnie szukać dalej.

Przypominam tylko, że taką listę domen można znaleźć już gotową, np.
na sunsite.icm.edu.pl.

Nie jestem ekspertem, nie mam dużego doświadczenia w zabawie DNSami, o
przeszukiwaniu Internetu nie wspominając. Proponuję przeniesienie
dalszej dyskusji na pl.comp.linux.sieci, może tam się wypowie ktoś
bardziej kompetentny... :) Może i ja się czegoś nauczę.

Pozdrawiam,

--
Adam Buraczewski <adamb_at_polbox.pl> * Linux registered user #165585