Re: Netscape zżera Ci zasoby... wymień go na IE i prob

Autor: andy_k (andyk_at_spamprotector_cyberspace.org)
Data: Tue 23 Jan 2001 - 14:15:49 MET

On 22 Jan 2001 23:22:50 GMT, wieczor_at_polbox.com (Marcin Wieczorek) wrote:

>...i nadal chcesz nazywać je niewykładalnymi i stabilnymi Windows?

Akurat natknalem sie na cos pasujacego do naszej WCD (Wielce Ciekawej
Dyskusji ;)) (ktora jest w istocie off topic na pl.news.czytniki):

Pochodzi to z http://www.zajaczek.pnet.pl/

Star Trek - Zaginiony epizod: "Potyczka z Borgiem"

Picard: Mr Laforge, czy pański poszukiwania jakiejś słabej strony Borga coś
przyniosły?
Geordi: Tak, kapitanie. Faktycznie, coś znaleźliśmy, przeszukując bazy
danych z technologią z okolic XX wieku.

I tu naciska klawisz komputera. Picard z osłupieniem wpatruje się w ekran.

Riker: Co to u diabła znaczy "Microsoft"?
Data: To teraz nieistotne. Ważne jest to, że jeżeli zaaplikujemy Borgowi
jeden z ich produktów, to istnieje spora sznsa, że albo zacznie wolniej
funkcjonować, albo całkowicie odmówi posłuszeństwa, albo choć to coś zeżre
mu wszystkie rezerwy systemowe i w efekcie sparaliżuje...
Picard: Borg ma ogromne zdolności adaptacyjne. Czy nie będzie usiłował
dostosować się do wymagań tego programu? Myślę, że bez problemu powiększy
swe zasoby systemowe do takiego stopnia, że szybko zneutralizuje działanie
tego czegoś.
Data: Zgoda. Ale i ten program posiada ciekawą właściwość. Gdy tylko
dostrzeże, że dany system ma dużo większe możliwości od jego wymagań,
natychmiast stworzy swoją mutację, zwaną "upgrade", której wymagania
przewyższają aktualne parametry systemu. I potrafi to robić w trybie
ciągłym, także będzie na bieżąco neutralizował próby zwiększania mocy
obliczeniowej systemu Borga.
Picard: Dobra robota, Data. Wygląda na to, że to jest lepsze od naszych
torped.

15 minut później

Data: Kapitanie, udawło nam się zainstalować Windows w systemach Borga. W
tej chwili zajmuje on 85% jego systemów i w 75% obciąża CPU. Niepokojące
jest to, że na razie nie otrzymaliśmy żadnej informacji o dokonanym przez
Windows "upgrade".
Georgi: Nasze skanery wykazują, iż Borg nieustannie rozbudowuje swoją
pamięć
i zwiększa moc CPU. W tej chwili Windows zajmuje już tylko 80% pamięci i
obciąża procesor w 72%, z tendencją malejącą. Niestety, nadal nie ma
żadnych
infornacji dotyczących wykonania przez Windows "upgrade".
Picard: Data, skanuj bazę danych i sprawdz, czemu nie następuje "upgrade".
Jak się zdaje, zrobiliśmy coś nie tak...
Data: Chyba już wiem, czemu nie ma "upgrade". Borg nie wypełnił karty
rejestracyjnej i nie przesłał należności za wyjściowy program na konto jego
producenta. Tym samym Windows nie może się upgradeować!
Riker: Kapitanie, proponuję ogłosić alarm i prubować awaryjnego odwrotu
wedle schematu 3F...
Geordi, krzyczy: Kapitanie, obciążenie CPU Borga niespodziewanie wzrosło do
99%!
Picard: Data, co pokazują twoje skanery?
Data, studiując wskaźniki: Borg odkrył właśnie istnienie Pasjansa i Sapera.
W tej chwili całkowicie poświęcił się rozgrywce.
Picard: To nam daje trochę czasu. Jak długo Borg może układać Pasjansa?

Dwa dni później

Riker: Co robi Borg?
Geordi: Zgodnie z oczekiwaniami, Borg intensywnie "podkręca" parametry
swego
systemu. Jednocześnie skanuje kilkadziesiąt parseków przestrzeni, w
poszukiwaniu czegoś, co nazywa Microsoft Fun Pack.
Picard: Ile to nam daje czasu?
Data: Założywszy, że Windowsowi nie uda się wykonać upgrade, za jakieś 6
godzin poradzi sobie z tym programem w stopniu wystarczającyn do wznowienia
działalności.
Geordi: Kapitanie, mam sygnały, iż jakiś obcy statek wchodzi w nasz sektor
kosmosu.
Picard: Zidentyfikuj go.