Re: wyciszanie komputera

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 25 Aug 2000 - 18:19:47 MET DST

W swoim poscie napisanym do chip.hardware w dniu Thu, 24 Aug 2000
00:56:33 +0200 niejaki(a) Jarko -=jarek123_at_interia.pl=- twierdzi, ze...
: Niekoniecznie. Nie wiem czy widziales jak sa robione Compaq'i np.
: Deskpro EP. Nawet Pentium III 700 ma tylko radiator! Do tego maja super
: cichy wentylator w zasilaczu i 1 wentylator 'wysysający' powietrze. Ważny
: jest dobry przeprływ powietrza w całym komputerze.

A zywotnosc procka? Kiedys sie moze przegrzac, jak bedziesz np.
giercowal, a on sie nie bedzie wyrabial... ja tak zajechalem P75MHz w
swoim czasie. Nie zauwazylo sie, ze wentylator przestal dzialac ;) Tak
czy siak - wentylatorek na procu ktory jest taktowany normalnie to
podstawa. Jak podkrecony to trzeba miec cos na prawde dobrego. Natomiast
jak go odkrecisz to zdjac mozna. Co do zasilacza - wentylator powinien
byc, chyba, ze komp robi za serwer, posiada power menagement ustawiony
na maks - dyski sie wylaczaj po minuci, monitor nie wlaczony, itp -
mozna wtedy sprobowac go wyjac. Jesli zestaw nie bierze zbyt duoz z
gniazdka to mozesz wyjac na probe. Jednak to moze sie skonczyc zle... mi
przy samym lezeniu jest dosyc cieply, mam dzialajacy dysk, CPU chodzi na
20%, grafika tez pozera ciut - jakbym wyjal to skonczyloby sie zle ;)
Chyba, ze.... (to jest teoretyczne ;) )... wpakowac go do lodowki.
Najlepiej do takiego "Morsa" jakie byly w czasach komuy, wlaczyc
mrozenie (-30) i mozna wywalic wentylatory, podkrecic i powinno isc
cudownie. Jedyny problem - zamrazarki tego typu zra prad jak cholera ;)

mialo byc krotko, a sie zrobil wywod ;)

--
   <---==== Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com> ====--->
   <---==== UIN 65665716.........IRC #tychy (ManiacK) ====--->