Re: Fat16 kontra Fat32

Autor: Grzegorz Kurczyk (control_at_post.pl)
Data: Mon 21 Aug 2000 - 09:00:15 MET DST

Użytkownik ZeebraX <zeebrax_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8nq8v8$7hr$1_at_news.tpi.pl...
> Co jest szybsze?
> Chodzi mi tylko o szybkosc operacji zapisu i odczytu.
> Chce sobie ustawic swapa i nie wiem jaka zzrobic dla niego partycje.
>
> ZeebraX
> zeebrax_at_poczta.onet.pl

Cześć
FAT16 jest odrobinę szybszy od FAT32. Przyrost prędkości jest nieopłacalny w
porównaniu i ilością miejsca na dysku jakie jest tracone przy FAT16
(odczuwalne zwłaszcza przy dużej ilości małych plików). Duża jednostka
alokacji powoduje, że w skrajnym przypadku nagranie 64KB danych na 2GB (jest
to maksymalny rozmiar partycji obsługiwanej przez FAT16) dysk zakończy się
komunikatem Disk full (65535 plików o długości 1bajta). Zdecydowanie polecam
FAT32.

Powodzenia
Grzegorz