Re: Direct CD a NERO

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Tue 15 Aug 2000 - 23:20:57 MET DST

~ Fred Flintstone ~ <caveman1_at_polbox.com> wrote:

> 2. Dlaczego NERO podczas instalacji stara sie usunac DirectCD -> czy pakiet
> ten posiada
> alternatywne oprogramowanie do zapisu pakietowego (tj. dostep do dysku przez
> literke) ?

Na stronie Nero (www.ahead.de) jest odpowiedź.
Zainstaluj najpierw Nero, a potem Adapteca.

> 3. Czy Nero jest lepszy od najnowszej wersji programow Adapteca (t.j. Easy
> CD Deluxe 4.01 oraz Direct CD 3)

EasyCD Deluxe 4.01 nie jest najnowsza - od jakiegoś czasu jest 4.02.
Ten Adaptec to syf. Lubi zamulać system i brak mu niektórych opcji do audio,
które Nero posiada (np. tworzenia indeksów wewnątrz tracków) oraz mniej
filesystemów na CD to obsługuje.
Niby Adaptec posiada możliwość tworzenia płyt CD-Extra, ale jest to spier*.
Nie przyjmuje długich nazw na sesji z danymi, a na Teac CDR56S4 upala
sesję z danymi (wypala ją, ale wpisuje bzdury do TOC). Chyba, że ja coś
źle robię.
Ale tego typu płyty (CD-Extra) dobrze się robi pod CDRWinem (niestety tylko
na raty).
Nero niestety nie radzi sobie z kopiowaniem Enchanced CDs (vel CD-Extra).
Program się wykrzacza po zakończeniu zapisywania pierwszej sesji.
Adaptec CD Copier Deluxe jest jeszcze gorszy - kopiuje audio poprzez
rozkodowanie do wav'ów i ponowną kompozycję płyty. Efektem bywają trzaski
przy przejściu z jednego utworu do drugiego. Gubi też indeksacje wewnątrz
tracków i chyba też pre-gap'y (indeksy zerowe).
Nero w tym jest lepszy. Ma więcej opcji przy kopiowaniu.
Nero natomiast nie posiada wbudowanych narzędzi do zapisu pakietowego.
Ale niestety Nero posiada też trochę błędów. Bywa, że zgra do image
śmieci przy kopiowaniu i wypali te śmieci (taki numer raz mi zrobiła
jedna z pierwszych wersji 5.0.x.y).
Za to Nero może nagrywać CDRy 90-minutowe (800MB), ale od wersji 5.0.1.3

Pozdrawiam

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/