Plyty Abita i problemy z dyskami twardymi.

Autor: Dentarg (dentarg666_at_priv6.onet.pl)
Data: Thu 30 Mar 2000 - 22:28:55 MET DST

Wlasnie dzis sam doswiadczylem problemow z dyskiem na kontrolerze
HPT366 w plycie Abit BE6-2.
Przyczyna jest prosta. Biosy w wersji ponizej 1.22 sa betami i moga
doprowadzic do padu dyskow, zniszczenia ich zawartosci, itp przykrych
niespodzianek.
Niestety moj dysk dostal badsectorow przez to ze podlaczylem go do
HTP366 z biosem 1.21.

Widzialem juz wszystkie plyty Abita z kontrolerem HPT.
BE6, BP6 i BE6-2.
Na BP6 uzywalem od razu biosa 1.22 i dysk dzialal super, ale
wczesniejszy wlasciciel mial na niej bios 1.21 i padly mu podobno 2
dyski Seagate ... !!!
Na BE6 znajomy mial bios 1.21 i dysk Seagate padl po tygodniu
uzywania, potem zamienil go na nowy i podlaczyl do kontrolera BXowego
i klopoty minely.
U mnie na BE6-2 dzis, dysk IBMa dostal badsectorow i przestal sie
bootowac ...
Udalo mi sie go pozbierac do kupy, ale badsectory zostaly.
Napisze chyba do supportu Abita, ale i tak pewnie mnie oleja.

W kazdym badz razie nie radze uzywac kontrolera HTP z biosem ponizej
wersji 1.22 ... najgorsze jest to ze do BE6-2 nie ma nowego biosa do
plyty ktory mialby juz wbudowany bios 1.22 do HPT, wiec trzeba
flashowac sobie oddzielnie.
Na razie HPT wylaczylem w biosie i mam spokoj, tyle ze mam tez bady na
dysku ;(((.

Abit oficjalnie chyba nie przyznaje sie do klopotow z dyskami na
kontrolerze UDMA66, ale w plikach readme.txt dolaczonych do kolejnych
biosow HPT widzialem co usunieto, i wlasnie w wersji 1.22 usunieto jak
to pieknie nazwano "problemy z niektorymi dyskami" ... hehehe ... dla
mnie to nie smieszne, ale moze ktos inny jeszcze nie stracil dysku i
zdarzy zrobic sobie upgrade biosa HPT ...

Z tego co widzialem tez na necie, to problemy sa z reguly z dyskami
powyzej 17 GB, ale ja bym dmuchal na zimne i tak czy inaczej wgral
nowy bios ...

Dyski sa uszkadzane z reguly podczas bootowania komputera, bardzo to
dziwne, ale widzialem to juz pare razy, wiec mnie to juz nie dziwi.
Szkoda ze dzis to spotkalo takze mnie, nie wiem czemu nie wgralem
najpierw nowego BIOSa do HTP ?

pzdr,
Dentarg

--