Pamieci 133Mhz

Autor: yrvin (yrvin_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 30 Mar 2000 - 20:34:05 MET DST

Witam i dziekuje za podpowiedzi do postu "windows sam sie resetuje".
Mam jednak pewne obawy co do zakupionych pamieci 128RAM /133Mhz.
Otorz zauwazylem iz bios plyty AsusP3C2000 nie zareagowal po wymianie kosci
z 100Mhz na 133Mhz. Do tej pory posiadajac P III 533/133Mzh i kosc 128RAM/
100Mhz nie przywiazywalem wagi do ustawien opcji (w biosie):
-"CPU External (FSB) Freg. (Mhz) [133] " (parametr jak najbardziej p
rawidlowy)
-"SDRAM Frequency (Mhz) [100]" (tu mam watpliwosci po wym
ianie)
Po dokonaniu wymianie kosci oba te parametry zostały bez zmian. Pierwszy c
alkiwm slusznie lecz drugi wydaje mi sie powinien sie zmienic na wartosc 1
33. Dodam jesze, ze drugi parametr pozostaje zaciemniony zarowmo przed jak i
po wymianie kosci. Nie moge w niego ingerowac zarowno przy polozeniu zworki
na plycie w pozycji "JumperFree" jak i "Jumper". Oprocz tego po uruchomieniu
systemui i znalezieniu procesora pojawia sie komunikat "SDRAM Clook :
100Mhz". Czy jest on powiazany z kosca RAM?
Czy jest sie czym martwic? Czy wskazania drugiego parametru sa prawidlowe?
Jezeli tak to za co jest on odpowiedzialny (pozyczylem kumplowi ksiazke od
Asusa i wsiakla)? Czy sprzedano mi rzeczywiscie kosci na szynie 133Mhz
Dzieki i pozrawiam Wszystkich.