Re: Filtr na monitor - jaki????

Autor: leon (rzasa_at_ds14.agh.edu.pl)
Data: Thu 30 Mar 2000 - 12:05:39 MET DST

Roman Wantola wrote:
leon <rzasa_at_ds14.agh.edu.pl> napisal:

> PLN
> Jack

> IMHO w obecnych czasach filtr sluzy jedynie do
> niwelowania odblaskow i najlepsze to chyba polaroidy.
> Zeby sie oczy nie meczyly to przede wszystkim trzeba
> ustawic odpowiednia czestotliwosc odswiezania ekranu.
> Od 85 Hz czlowiek nie rejestruje juz migotania obrazu.
> Jeszcze trzeba mrugac oczami, zeby galki nie wysychaly.
> pzdr
> --
> Roman Wantola
> rwantola_at_poczta.onet.pl

Uffff dzieki za odpowiedz a juz myslalem ze nikt mi nie odpowie....
Mam ustawione 85Hz, a o mruganiu to nie pomyslalem...:)
Jestem troche w kropce bo nie chce zepsuc sobie wzroku i nie wiem co mam
robic by oczy w jak najwiekszym stopniu chronic.
Duzo do myslenia dala mi opinia kolegi: zlapalem zapalenie spojowek, bolaly
mnie oczy wiec kupilem sobie filtr i od tamtej pory nic mimo dluzszego
siedzienia przy monitorze(17' Trinitron).
Czy ktos ma jeszcze jakies doswiadczenie z monitor + filtr???
Jack