Odp.: Intela i815 solano chipset -dluuuugie.(moje wrazenia z i820)

Autor: Scorpio (scorpio_at_polbox.com)
Data: Wed 29 Mar 2000 - 19:35:23 MET DST

A wiec tak, w jednym ze skladanych komputerow bios w ogole nie wykrywal
twardego dysku (jak podlanczalem do innego kompa to dzialal - Barracuda ATA
28GB), potem podlaczylem IBM-a wykryl go ale zamiast 13,5GB zrobilo sie
528MB - dziwna sprawa. Seagate'a U8 wykryl bez zarzutow, system sie
zainstalowal, karta graficzna Matrox G400MAX, w trybie standard VGA wszystko
w porzadku, po zainstalowaniu driverow i restarcie - niebieski ekran.
Zamienilem G400 na GF DDR, wszystko chodzi, jednak o stabilnosci tego
sprzetu lepiej nie mowic. UT wysypuje sie w dowolnie wybranym momencie,
czsami po 5, czasami po 10, czasami w ogole. Od czasu do czasu wysypie sie
winda bez zadnego powodu np. podczas uruchomiania jakiejs aplikacji. No i
oczywiscie nie obeszlo sie bez niebieskiego ekranu po zainstalowaniu
LiveWare 3.0, ale to juz sprawa procesora(P3 600E) i po zainstalowaniu
odpowiednich driverow problem znika. Klient jednak zrezygnowal, jedynie co
od niego uslyszalem to "panie, zloz mi tu jakis normalny komputer, a nie
wynalazki". No to mu zlozylem: MSI 6167 + Athlon700 +G400 + Barracuda - bez
jakichkolwiek problemow za te sama cene. I jak sie pozniej okazalo jest do
30% szybszy. W drugim komputerze, jedyna karta graficzna z ktora system
chcial wspolpracowac byla TNT2 (ultra) i Savage2000. GF, G400, V3 -
niepowodzenie, nie wiem czemu ale po wlaczeniu kompa - czarny ekran.
Zlozylem na Savage2000, zainstalowalem Winde, uruchamiam system po
zainstalowaniu driverow - niebieski ekran. Okazalo sie ze pamieci sie i820
nie podobaly, po wymianie wszystko dobrze( w 1 przypadku nie pomoglo). Po
dwuch dniach klient przychodzi ze zwrotem z podobnym textem jak
poprzedni(narzekal na stabilnosc). Wiec znowu Asus K7M + Athlon650 + GF DDR.
Cena ta sama - ZERO problemow (na 250W zasilaczu). Trzeci przypadek o dziwo
bez problemow - Asus P3C 2000 + P3 667EB + GF DDR. Przy okazji ze mialem pod
reka poprzedni komp (Athlon650+K7M) pozwolilem zrobic sobie kilka testow. Co
sie okazalo:
W PRAWIE WSZYSTKICH TESTACH KOMPUTER Z I820 I P3 667EB WYPADAL SREDNIO O 5%
GORZEJ OD K7M+ATHLON650 (jak juz wczesniej pisalem w Q2 jest 8fps mniej !!!)

Wielu ludzi pytalo mnie skad moje uprzedzenie do i820 pow.text powinien
nieco rozjasnic sprawe, bo po jaka cholere kupowac sprzet za kilkaset zl
wiecej, z ktorym nie dosc ze sa same problemy to jeszcze jest wolniejszy.