Re: Jeszcze, co do płyt Via

Autor: Vindex (vindex_at_post.pl)
Data: Wed 29 Mar 2000 - 14:39:33 MET DST

On Tue, 28 Mar 2000 15:15:50 GMT, circulus_at_spamhater.polbox.com
(Circulus Vitiosus ) wrote:

>No coz, przyznaje ze nie wykonywalem samodzielnie testow w/w chipsetow
>a jedynie opieralem sie na opiniach uzytkownikow, np tu:
>http://www.overclockers.com/articles111/index.asp
>oraz na testach u Ananda. Wskazuja one na b. znaczna poprawe
>wydajnosci w VIA133A zwlaszcza w zakresie transferow do/z pamieci -
>uzyskano wreszcie wyniki porownywalne z BX-em.

Ano wlasnie - problem polega wlasnie na tym ze tylko porownywalne ...
I mimo wszystko jednak ciut wolniejsze

>Bezproblemowosc / problemowosc w praktyce oznacza po prostu, ze jakies
>rozwiazanie jest / nie jest preferowane przez firme Microsoft.

A coz za roznica skoro wiekszosc uzytkownikow z tego OS'a korzysta?
Sprzet jest na tyle dobry na ile dobre sa sterowniki. A sterowniki pod
w2k sa jeszcze w powijakach. Poza tym zajrzyj sobie pod podany przez
siebie adres i przeczytaj czy aby ten pan nie ma zadnych problemow ze
swoja plyta ...

> Ja tego
>nie biore pod uwage. Oczywiscie osobom ktore nie umieja skonfigurowac
>biosu czy zainstalowac sterownikow trudno polecac VIA-e

To nie jest kwestia konfiguracji (zakladajac ze potrafi sie to zrobic)

>Chipset pracujacy 50% ponad specyfikacje rzadko jest stabilny. Asusy
>oczywiscie rulez :), z innymi plytami bywa roznie

Kazda z tych plyt (P2BF, P3BF, BF6, BE62, BXMaster) chodzila stabilnie
przy 150 MHz

>Otoz przy dobrej plycie (na razie tylko Asus P3V4X !)

To zatrwazajaco duzy wybor :))

> zadnych
>problemow z AGP x4 nie ma, Geforce-y hulaja pieknie.

Ile ich sprawdzales? I pod iloma OS'ami?

> Zgadzam sie ze
>dzisiejsze karty jeszcze nie wykorzystuja w pelni przepustowosci AGP
>X4 ale za progiem jest NV 15 ..

Eee nie rozsmieszaj mnie :)) Przelacz sobie swoja karte na AGP x1 i
porownaj wyniki _w_programach_ z AGP x2 (i nie mowie tu o testach
syntetycznych)

>Tu wypada sie zgodzic, niestety :( Moze kolejne sterowniki ..

A moze nie ...

>Tylko gdzie ? W naszym kraiku dobrych PC133 nie uswiadczysz ..

Zartujesz, prawda? :)) Jak CI sie nie chce szukac to i porzadnej plyty
na 133A nie znajdziesz

>W tym miejscu piszesz niecala prawde :). Rozne triki jak wylaczenie
>sidebandingu, zmiana AGP na 1X, wylaczenie teksturowania z pamieci
>operacyjnej - moga pozwolic na puszczenie karty na 100 MHz, ale
>wydajnosc spadnie co najmniej kilkanascie %. Nie warto.
>Duzo krazylem po sieci szukajac danych na ten temat, ale jeszcze nie
>spotkalem informacji zeby ktos puscil TNT2 Ultra/geforce'a ze
>wszystkimi ficzerami na 100 MHz.

WIdze ze lubisz mnie rozsmieszac :))) FYI - _kazdy_ Geforce ktorego
mialem w rekach (Asus, Creative, Elsa) bez najmniejszych problemow
chodzil przy 100 MHz na AGP bez wylaczenia _czegokolwiek_. To samo
dotyczy G400 i wielu V3

>Zdaje sobie sprawe ze VIA133A nie jest bez wad - jak kazde nowe
>rozwiazanie.

Jakos nie zauwazylem zeby BX na samym poczatku swojej kariery mial
takie problemy ...

> Pewne problemy na pewno beda rozwiazane w przyszlosci.

Albo nie beda - a jesli nawet to nie wiadomo kiedy. A szkoda - bo
bylaby to swietna alternatywa dla BX'a

>Co do Win2k to nie wiem ale byloby zle gdyby nie mial on wsparcia dla
>chipsetow VIA .. Zwlaszcza posiadacze Athlonow by na tym ucierpieli.

Tu nie bylo mowy o KX 133 tylko 133A.

Pozdrowienia

Vindex