Re: Bardzo mi zalezy!

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 28 Mar 2000 - 12:10:01 MET DST

"Paweł J." <dabrowiak_at_go2.pl> wrote in message news as follows:
> Wiem,ze moj problem jest dla was smieszny,
> ale mam komputer dopiero od 3 dni...
> Czy mam mozliwosc sprawdzenia (jesli tak to jak)
> czy podczas mojej niobecnosci ktos uruchamial komputer?

Samego faktu wlaczenia komputera to raczej nie
( no chyba ze dotkieniesz zasilacza, procesora, grafiki
i stwierdzisz, ze jeszcze cieple :)) )
Natomiast mozna sprawdzic fakt "odpalenia" jakiegos
systemu operacyjnego.
Przy NT, Linux - logi systemowe.
Przy win98 - system ten nie prowadzi logow i trzeba
sie posluzyc data ostatniej modyfikacji jakiegos uaktualnianego
przy starcie pliku.
np. c:\windows\sysbckup\rbXXX.cab - system przy kazdym
udanym starcie danego dnia robi kopie plikow systemowych
w tych wlasnie plikach (XXX - to kolejne numery - standardowo od 0 do 4)
Mozna tez sie posluzyc jakims programem monitorujacym ( chyba sa na tucows)
ewentulanie jesli nie mamy duzych wymagan mozemy sobie w autoexec.bat
wstawic pare linijek (zalozmy ze log prowadzimy w pliku log.txt)

@echo Start systemu >> log.txt
@date /t >> log.txt
@time /t >> log.txt

Mozna takiego batcha wrzucic tez Autostartu, albo jeszcze lepiej do
klucza Run w rejestrze
Oczywiscie jest to skuteczne jesli chodzi o b. malo doswiadczonych
uzytkownikow
Roger