Odp: Intela i815 Solano chipset

Autor: Marcin Lipski (mlipski_at_sol.put.poznan.pl)
Data: Tue 28 Mar 2000 - 11:37:40 MET DST

Użytkownik Scorpio <scorpio_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:TTOD4.5483$a01.119577_at_news.tpnet.pl...
> Od czasow BX-a intel wypuscil 2 czipsety i810 i i820, zalozenie bylo
proste
> 810 dla tanich biurowcow, 820 dla bardziej wymagajacych. Pierwszy - "all
in

Co do chipów i810 i i820 uważam, że są to produkty niedopracowane. i815 ma
szansę być w miarę porządnym chipsetem.

> one" ze wzgledu na slaba wydajnosc i mozliwosci rozbudowy zostal odrzucony
> przez rynek, czesciowo wyparty przez MVP3(AliV) + K6 2(3), tudziez przez
> swojego starszego brata BX. Drugi, nie dosc ze w zasadzie nic nowego w
> wydajnosci ni wniosl, przysporzyl wielu ludziom ktorzy go kupili wiele
> problemow .Niektorzy slepo wierzacy w doskonalosc produktow intela i z
> bardzo ograniczona wiedza o sprzecie komputerowym (patrz Marcin Lipski),

Tak się składa, że zajmuję sie informatyką od ładnych 15 lat, od czasów ZX
SPECTRUM, tak że mój poziom wiedzy oceniłbym inaczej niż wymieniony powyżej.
Nigdy nie twierdziłem,że Intel jest doskonały, tylko to, że przede wszystkim
programy na tandemie BX+procesor Intela chodzą, a na VIA+AMD - są problemy.
Zastanów się raczej sam nad sobą, koleś...