Zakładanie sieci lokalnej

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Sun 26 Mar 2000 - 12:15:29 MET DST

Witam.

Mam w planach zalozenie sobie sieci lokalnej. na razie bede to dwa,
trzy kompy w moim mieszkaniu, ale w przyszlosci chcialbym popodlaczac
sasiadow i moze o stalym Internecie pomyslec...
No i mam w związku z tym kilka pytań:

Będę musiał się zaopatrzyć w jedną sieciówkę 100 MBit na PCI oraz dwie
10 MBit na ISA. Odnośnie tej na PCI to chcę wziąść Acorpa na chipsecie
Realteka. Ale co wziąść z tych isowych, to nie wiem. Ważne jest, aby
Linux bez problemu mi je obsługiwał. Czy karty Genius'a są dobre, tzn.
bezproblemowe?
Czy istnieją w ogóle karty 100 MBit na szynie ISA?
Sieć będę robił na skrętce. Ponieważ na razie nie stać mnie na huba
100 MBitowego, to sieć będzie tylko 10 MBit, ale takie chciałbym kupić
właśnie karty, aby w przyszłości wystarczyło tylko dokupić szybszego
huba.
Czy odnośnie hubów macie jakieś konkretne typy? Widziałem dzisiaj na
giełdzie kilka 8-9 portowych, ale ich nazwy nic mi nie mówiły. Czy
może każdy będzie dobry?

No i jeszcze jak znacie jakieś strony, gdzie mógłbym poczytać sobie o
zakładaniu sieci, to poprosiłbym o linki.

--
zuko / Shark von Cygnus