Pomocy sprzętowcy

Autor: artek (aa9_at_interia.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 22:04:42 MET

Witam wszystkich
Jako nowicjusz w sprawach NT i w2k postaram się Wam zadać rzeczowe pytania .
Obydwa systemy win nt 4.0 i win2000 prof z dziwnych przyczyn się zawieszają
. Na
wstępie wyjaśnię ,że cała opisana na końcu mail'a konfiguracja działa pod
win 95\98 i Linux'em .
 Problem wygląda tak : system ładuje się prawidłowo , pracuje różnie 5 sek !
lub 15 min i się zawiesza na amen tzn. nie mogę nawet zrobić restartu z
klawiatury .Kompletny blok całości . W czasie kiedy on chodzi przeglądam np:
katalogi lub piszę w notatniku .Oba systemy są od nowa zainstalowane (nt-sp
6a) brak programów z poza tych systemów , nawet gier .
Jeśli chodzi o sprzęt to do NT mam sprawdzone aktualne sterowniki a do w2k
wszystkie znalazł sam system .
Co sprawdziłem : brak konfliktów sprzętowych , nowa bateria , gwarantowany
przez producenta płyty BIOS ,logi bez wpisów o błędach , płytki z
oficjalnego obiegu(chyba jestem zbyt szczegółowy...)
Co przedsię wiozłem : wyjąłem modem -nic
wyjąłem kartę graf i zamieniłem na SIS pól mb nie używałem cd-romu ,
zamieniłem trzy różne kości pamięci na jedną 128mb dimm(sprawdzona na innym
NT i w2k Jedno co mnie zastanawia to APM choć prawidłowo rozpoznany w
systemie w2k to kiedy zmieniałem ustawienia w bios jakby chodził dłużej ,
wyłączyłem sczytywanie przez system tablicy biosu i próbowałem różnych
ustawień biosu . To wszystko bez rezultatów . Teraz podam konfigurację bo
może jakiś sprzęt nie pracuje stabilnie z drugim ( znam przypadek -producent
się przyznaje-konfliktu płyty z pamięciami simensa)
Oto ona: płyta Shuttle via apollo pro 685v(AT\ATX)zintegrowana karta muz.,
bios award 4.51PG , procesor celeron 400mhz ,128 dimm100mhz ,kart.graf
voodoo3 3000 AGP ,cd-rom ASUS x40 UDMA , modem Zoltrix Spirit v.90 ,dysk
twardy WDC 3220 Caviar (jedna uwaga pod win95\98 pracuje jako
...init13,mode4 pod NT widzi go tak jak i cd-rom jako SCSI a pod w2k
atapi?)i jeszcze obudowa midi AT zasilacz 200W i mysz A4Tech
(trackboll-próbowałem org. sterowników i
takich jak wybrał sobie w2k)
Sporo tego ale jedno pytanie : DLACZEGO to się sypie...?
Dziękuję za wszelkie sugestie .
pozdrawiam Artek