Re: HDD LVD & narrow kontroler - czy tak mozna?

Autor: BBG (b_b_g_y_at_yahoo.com)
Data: Wed 22 Mar 2000 - 11:46:28 MET

On 21 Mar 2000 13:59:13 +0100, smolik_at_stanpol.com.pl (Gotfryd Smolik -
listy dyskusyjne) wrote:

>+> Nie szukałem schematów na poziomie tranzystorów :), ale chyba
>+>tam będzie odpowiedź: LVD jest różnicowy i tak skontruowany,
>+>że *może* pracować z "nieróżnicowym" i działa, ale np. z pasywnym
>+>terminatorem już *nie może*
>+
>+Podejrzewam (niestety nie znalazlem na razie _pewnych_ informacji), ze
>+napedy CD-ROM zaoptarzone sa raczej w pasywne terminatory?
>
> Hm... A nagrywarka:
>
>+ Mam Plextora 40x i Yamahe 4416.
>
> też ?

Piszac "napedy CD-ROM" mialem na mysli - ze sie tak wyraze -
"uogolniona definicje" (a wiec i nagrywarki). A ustalac rodzaj
terminatorow wewnetrznych tych napedow jeszcze nie skonczylem. Ba!
Ledwie zaczalem.

>+ Mialem bardzo nikla nadzieje, ze moze
>+jakims cudem udaloby sie sterminowac calosc (z dyskiem LVD) wlasnie
>+ktoryms z tych napedow, gdyby okazalo sie, ze przypadkiem jakims,
>+ktorys CD-ROM ma aktywny. Wiem, ze _generalnie_ to nie jest zalecane
>+(tzn. CD na koncu), ale... jak milo miec nadzieje... :)
>
> Powiedzmy. Nie rozwiązujesz nadal problemu pt. "jak zaterminować
>drugi koniec starszego bajta" (w domyśle: z drugiej strony).
> Chyba że dysk pozwoli pracować bez (połówki terminatora) !

Mialem nadzieje, ze wlasnie jakas przejsciowka odwalilaby polowe
roboty, a reszte ewentualnie CD-ROM (lub terminator - Narrowy sa w
miare tanie). No bo niby jak to _fizycznie_ (nie
eletryczno-schematycznie) mialoby wygladac? Przeciez w tym wypadku
kabel jest waski! Terminatory blokujacy wyzszy bajt _musialyby_ byc
elektrycznie przed (ten - jak nazwalismy go - "odwrotny" terminator) i
za dyskiem (normalny), ale fizycznie i tak miedzy dyskiem a kablem,
czyli w tym samym miejscu, czyli powinno to byc jedno urzadzenie.
pozostalaby tylko sprawa tego nizszego bajtu. Paranoja? Juz zaczynam
sie w tym gubic. Ratunkuuuuu!

> Niniejszym kibicuję testom Atlasa :) (CC: na Reply-To:
>mile widziane itp. :!), choć rozumiem że nie bardzo możesz go
>wyrwać do testów.

Ale nie nastapi to tak szybko (jesli w ogole). Bede musial przekopac
WWW nie raz jeszcze. Pozniej, zgodnie z zasada starozytnych Rosjan:
"Wolniej jed'esz, dalsz'e bud'esz", pozastanawiam sie i... moze sie
zdecyduje (w kazdym razie COS zdecyduje).

>[...o LVD nie ma być łączony do pasywnego terminatora ...]
>+Ja tez. Dodam nawet, ze tu i owdzie widzialem sformulowania typu
>+_terminator_LVD_ (m.in. w niektorych dokumentach pdf i html Tekrama i
>+Seagate'a). Ktos mi mowil, ze do LVD potrzebny jest _po_prostu_
>+aktywny (to, ze nie pasywny, to raczej nie mam watpliwosci). Gdzie
>+lezy prawda? Raczej nie posrodku, bo tu srodka nie ma.
>
> Obawiam się że mozna wylosować rozwiązanie pośrednie, czyli
>dysk z terminatorem "niezgodnym z LVD" (patrz lista u IBMa)
>będzie pracował, ale nie U2. Z góry zastrzegam że nie wiem.

Z informacji, ktore znalazlem (Seagate, Tekram itp.), wynika, ze tak
wlasnie jest: terminator nieLVD (zreszta cokolwiek nieLVD) => praca
magistrali w trybie nizszym niz LVD (ale to juz napisalem gdzies
wczesniej).

>+Kable LVD wyraznie roznia sie - maja przeplot.
>
>..i podejrzewam, że terminatory "naprawdę LVD" są również
>różnicowe !! Czyli nie:
[Ciaaaaaaaaaaach]
Tia... Na konika wsiadles i pogalopowales, co? Zasypac mnie chcesz
megabajtami ASCI-schematow? Nie ze mna te brunery, Numer! :)

>[...]
>+Aaaaaaa... z elektronikiem koresponduje?
>
> Dobrze gada :)

To widac, bo "cus" za bardzo sie "popisuje" schematami. ;b

> No i ten Atlas... Sam bym sprawdził przy jakiejś okazji !

Gdybys to zrobil wczesniej ode mnie, to - prosze - napisz mi o
wynikach badan.

>+Na szczescie cierpliwosci mi nie brakuje, a spieszyc sie nie musze.
>
> Do QUANTUMa napiszesz ?
> Mają zwyczaj odpowiadać (tak po 2 dniach), jakby co - sprawdzałem :)

Niewykluczone, ale nie dzis i nie jutro.

>[...]
>+>obsługi takich niuansów jak "potwierdzenie po zapisie"
>+>po zapisie jest na ogół podła :], jak filesystem jest
>+>*dobrze* zrobiony )patrz sig - VMS, un*xowe raczej nie są :>)
>+Linux tez podpada pod ta niekorzystna opinie?
> No... A ma dwufazowe potwierdzanie wszystkich operacji na dysku ?
> [...]
> *To samo* dotyczy operacji typu "extend" (rozszerz zbiór)
>i oczywiście wszystkich "odwrotności" :)

Bladego pojecia nie mam. W planach na przyszlosc mam przejrzenie co
poniektorych zrodel Linuxa, ale nie zaraz.

No dobra. A teraz?
Dalem CC: gs_at_stanpol.com.pl
i BCC: smolik_at_stanpol.com.pl

BBG