Odp: Plyta HX i SDRAM 100 MHz

Autor: Dariusz Bartylak (db_at_scooter.com.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 14:51:52 MET

Użytkownik Bartlomiej Makowski <mbart_at_brylant.ists.pwr.wroc.pl> w wiadomooci
do grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.10.10003201116270.2099-100000_at_brylant.ists.pwr.wroc.pl...
> Kumpel ma stara plyta HX-owa na niej 4 banki na Simy i 1 na Dimy
> ostatnio zakupil Dima 64MB 100 MHz, wyjal dwa simy (16 MB) i wlozyl
> 64-ke i tu sie zaczyna problem, po odpaleniu komp widzi tylko 16 MB ram !
> Proby odpalenia windy i linucha nie powiodly sie obydwa systemy sie sypia
> przy starcie, jak wlozylismy moja pamiec (tez 64 Dimm) to przy starcie
> nawet ekranu nie chce obudzic !
> Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna tego ??
> Prosze o szybka odpowiedz.
Nie do konca rozumiem dlaczego widzial 16 MB.
Specyfikacja DIMM od pierwszych prób szybko ewoluowala i dlatego stare plyty
moga byc niekompatybilne z nowymi pamieciami Nie wypowiem sie na temat HX
ale to moze byc przyczyna.
UWAGA poczatkowo charakterystyka pamieci DIMM przewidywala napiecie 5volt
które moze uszkodzic nowe pamieci.

Darek Bartylak