Odp: Problem ze startem komputera

Autor: Dariusz Bartylak (db_at_scooter.com.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 14:23:40 MET

Użytkownik Robert K. <rkornas_at_ct.katowice.computerland.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:38d5fd60_at_news.vogel.pl...
> Czolem!
> Sorry, jesli to lamerskie, ale nie mam pojecia co z tym zrobic.
> A sprawa jest taka: Znajomy przenosil komputer (ATX) i po odpaleniu
> komputera pojawil
> sie komunikat (dokladnie ju z nie pamietam) w stylu:
> Conflict I/O Ports: 278
> Keyboard locked - Unlocked the key
> I w tym miejscu komputer sie zatrzymywal. Specjalnie nie wiedzialem co z
tym
> zrobic,
> jedyne co przyszlo mi do glowy to wyciagnac baterie z biosu, wlozyc i
> sprobowac jeszcze raz.
> [...]
To są trzy problemy
1. konflikt IO wynika najprawdopodobniej z powodu modemu (nie PnP)
ustawionego na COM2
IO = 278 + IRQ = 3 --> COM2
najlepiej w SETUPIE BIOSa wyłączyć COM2 (o ile nie jest potrzebny)

2. Keyboard locked - kiedyś wszystkie obudowy były zaopatrzone w kluczyk
blokujący dostęp do klawiatury i chociaż z kluczyka zrezygnowano piny na
płycie zostały.
Znajdź w książce do płyty POWER LED/KEY (zawsze dwa ostatnie piny obok
POWER LED) i sprawdź czy nie ma na nich zworki (muszą być otwarte)

3. Najprawdopodobniej domyślne ustawienia BIOS przewidują testowanie flopa.
Przy włożonej dyskietce błąd powinien zniknąć, a najprościej wyłączyć to w
SETUPIE BIOSa

Darek Bartylak