Re: HDD LVD & narrow kontroler - czy tak mozna?

Autor: BBG (b_b_g_y_at_yahoo.com)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 13:21:15 MET

>+Zalozmy, ze ktos chce tanim kosztem "skazic" do konca swoj komputer,
>+posiada kontroler Ultra Narrow a ma do wyboru tylko dyski Wide i to
>+najczesciej tylko LVD. Czy mozna pozenic jedno z drugim?
>
> Moje komentarze sa w watkach:
>"terminator SCSI ???" (2 Feb 2000)"
>"Plyta dual SCSI" (21 Feb 2000)

Od Ultra3 jest tylko i wylacznie Wide.
Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac. ;)
Podejrzewam, ze sie po prostu "machnales" - miales na mysli SCSI-3.

> Wyniki ?
> Negatywne - potrzebny jest aktywny terminator LVD, "połówkowy".

O! Cos nowego! Czytalem o przejsciowkach z terminacja wyzszego bajtu i
bez tej terminacji (u mnie to prawie napewno nie zda egzaminu - na
tyle to juz sie orientuje w teorii), ale o czyms takim - nie. Bede
musial znowu posurfowac. :)
Prawdopodobnie o cos takiego mi chodzilo. Normalnie terminuje sie ten
nadmiarowy bajt do kontrolera, gdy urzadzenie jest wezsze od
kontrolera, a tu potrzebny bylby taki "odwrotny" terminator (O rany!
Mam nadzieje, ze zrozumiales o co mi chodzi.) do sterminowania tego
nadmiarowego bajtu w urzadzeniu.

> W dużym skrócie: na stronie IBM znalazłem info o firmie, która
>coś takiego jakoby robi (IBM nie obiecuje, że będzie działało !),
>w kraju nikt nic nie wie.

Nadal masz na mysli moj problem (kontroler Narrow, HDD Wide)?
(Pytam serio, to zadna zlosliwosc.)

> Prościej kupić kontroler Wide, albo - lepiej, co zrobiłem, dysk
>Wide lecz nie-LVD !

Hmmmm... Moim skromnym zdaniem to nie ma specjalnej roznicy miedzy
zwyklym UW (z terminatorem wewnetrznym) a LVD+aktywny terminator na
tasmie, przynajmniej jesli chodzi o terminacje. A jesli jakikolwiek
element magistrali nie spelnia wymogow LVD, to urzadzenia przechodza
do nizszego trybu pracy, czyli Ultra. W kazdym razie tak glosi teoria.
Dlaczego wiec odradzasz LVD? Jest jeszcze cos, co powinienem wiedziec?
Dodam, ze trudno jest znalezc dysk UW wiekszy niz 4.5GB, a mnie
interesuje 9GB (mam taki w zasiegu).

> Tu uwaga: np. wspomniany IBM oznacza modele
>dysków Wide i LVD *identycznie* :>, [...]

Tia... Seagate jest ciut porzadniejszy pod tym wzgledem.

>+Bylbym wdzieczny za odpowiedz osoby z doswiadczeniem praktycznym
>+wlasnie w tym temacie.
>
> No to znalazłeś - udało mi się sprawdzić co nie działa :>, nie
>znaleźć nic co działa :] i żadnego rozwiązania [w sensie: "do
>kupienia bez sciągania samolotem z hAmeryki") dostępnego w kraju.
> Ale dyski Wide, non-LVD dało się na pewno jeszcze kupić kwartał
>temu - więc jak się rozejrzysz...

J.w... a rozgladam sie od dluzszego czasu. :(

BBG