Re: Zagadka dla praw.fachow

Autor: ZZn (zimnyzenon_at_hotmail.com)
Data: Sat 18 Mar 2000 - 22:43:04 MET

artek napisał(a):

> Panowie fachowcy !

Jakie mile okreslenie ;-)

> Zwracam się do Was ponieważ produceni mojego sprzętu nie potrafią mi pomóc

Sami po prostu zatrudniaja znakomitych fachurow, ktorzy sie na wszystkim
znaja, stad zreszta wynikaja problemy. :-(

> [...]
> OPTIPRO 12000T .
> Oto mój problem ( te same pytania wysyłałem do producętów płyty i skanera Na
> wstępi nadmienię ,że stwerowniki
> stare i nowe nic nie dają) ,Chodzi o to ,że skaner jeśli jest podłączony do
> zasilacza to w momencie włączenia komputera blokuje go .
>ciach<
> Jeśli rozłączę zasilacz od skanera to komp. startuje prawidłowo jeśli włączę zasilacz do skanera
> jak już komp. ruszy to tez wszystko działa .Skaner jak jest włączony działa
> prawidłowo .Przypuszczam, że to może bios lub ustawienia zarządzania energią

1. IMHO problem lezy w elektronice. Kiedy odpalasz zasilacz skanerka, to
on 'daje' napiecie na port LPT. I jezeli komp jeszcze nie wystartowal,
to zaczynaja sie problemy - przy kazdym starcie komp (plyta)
przeprowadza test komponentow m.in. zasilania, sprawnosci, itp. Jezeli
na LPT 'wisi' uzadzonko, ktore daje mu napiecie na port to, widocznie
zaczynaja sie problemy. Jest to wina plyty i skanera, bo primo plyta nie
powinna reagowac na napiecie ze skanera (zawieszac testu), secundo
skaner nie powinien tego napiecia w ogole podawac. AFAIR jest to problem
oslawionego 14 pinu LPT - podanie na ten pin napiecia powoduje problemy
m. in. w Amidze, jezeli na tym pinie jest napiecie podawane przez Twoj
skaner, to efekt moze byc jak na zalaczonym obrazku. W sumie nie ma sie
czym przejmowac - mozesz przeciez startowac skaner pozniej. Jezeli tego
nie chcesz, to mozesz sprawdzic miernikiem co sie dzieje na porcie LPT
po wlaczeniu zasilacza od skanera (port odlaczony od kompa). Jezeli
gdziesz znajdziesz jakies napiecie w rodzaju +12V, to moze warto
zaizolowac ten pin.

2. A tak w ogole to sie zastanawiam jaki port masz ustawiony w BIOSIE,
tj. czy pracuje w trybie SPP, czy ECP/EPP (powinno byc to drugie).

Tyle moich sugestii, pozdro Zen0n.