Odp: repartycjonowanie i WinNT

Autor: Dariusz Bartylak (db_at_scooter.com.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 10:52:02 MET

Użytkownik misha <misha_at_vc.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:vdcB4.11762$Ob.337453_at_news.tpnet.pl...
> [...]
> i na nim jedna partycje fat32 (8GB). Chcialbym zmniejszyc
> te partycje do ok. 6GB oczywiscie bez koniecznosci
> formatowania.
> Probowalem Partition Magic (bodajze 3.03) (dos) - nie idzie - pisze
> ze ma zbyt malo pamieci - zreszta nie rozumiem tego zupelnie -
> konwencjonalnej mam ok 620kB a zwyczjnej 32MB, i to jest za
> malo ??
> Drugi z kolei Partition It Quarterdecka (win) dez nie moze nic zrobic
> - po prostu co chwile sie wyklada, a jezeli sie nie wyklada to
> pisze ze 'akturat dla tej partycji opcja "resize" jest niedostepna' (?)
Używam Partition Magic i działa bez problemu oczywiście wymaga HIMEM.SYS w
config.sys
> Wiec czy istnieje jeszcze jakis godny zaufania program ktory
> zrobi to co chce ?
>

> Jeszcze drugi problem : kiedy juz mi sie uda zmniejszyc te partycje
> (o ile sie uda...) to chcialem na wolnym miejscu na dysku zainstalowac
WinNt
> 4.0. I tu pytanie - czy ja tak wlasciwie musze
> robic dla niego osobna partycje (bo on ma chyba NTFS ?), czy tez
> jest mozliwosc zainstalowania go na zwyczajnym fat32 na spolke z
> Win95 ?
NT nie obsługuje FAT32. Są zewnętrzne programy które to robią ale NT nie
można instalować na FAT32
> Jesli mozna to czy nic nie bedzie sie gryzlo miedzy nimi ?
Boot manager z NT nawet obsłuży WIN9x niezależnie od systemu plików ale
WIN9x nie widzi NTFS a NT - fat32

> I tu ktos sie spyta - "czemu sam nie sprawdzisz czy nie idzie tego
> zrobic ? " - no i wlasnie tu jest trzeci problem :))
> Otoz mam WinNT 4.0 Workstation, instaluje sobie ladnie - chce
> 3 dyskietki a potem kopiuje jakies pliki na dysk.
Przy tworzeniu dyskietek zastosuj opcje /io (nie pamiętam musisz doczytać)
wtedy tylko stworzy dyskietki a instalacja będzie z CD.
> Wg. instrukcji instalatora powinienem nastepnie rebootowac kompa
> i uchuchomic go z tych dyskietek. Wszystko pieknie - pierwszy dysk
> wchodzi ladnie, i prosi o drugi. Wkladam go do stacji i... on go
> nie rozpoznaje. (tzn . znowu prosi o dysk 2). Oczywiscie dyski sa
> 100% OK. Co tu zrobic ?
Dyskietki są w FAT więc łatwo sprawdzić co się z nimi stało. Może brakuje
identyfikatora.

> Sorry za przydlugawy post i z gory dzieki za odpowiedzi
A ja za mało konkretną odpowiedź ponieważ NT instalowałem ponad 2 lata temu
i do dzisiaj się nie przekręcił mimo że sprzęt wymieniłem w 100%

Darek Bartylak