Skanery na diodach i złe skanowanie oddalonych eleme

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 19 Mar 2000 - 20:53:55 MET

Witam
Dużo się pojawia wątków o skanerach, więc nie będę pytał o jaki model
kupić. Mam za to inny problem. Przeczytałem gdzieś na grupie, że skanery
na diodach źle skanują elementy oddalone od szyby skanera. Skanery na
lampie nie mają podobno tego problemu. Nie wiem tylko jak rozumieć
"elementy oddalone od szyby" :(. Przecież jak coś skanuję, to kładę to na
tej szybie. Czy może chodzi o to, że jak będę skanował coś np. z książki,
to na środku kartki są oddalone (w miejscu sklejenia) i skaner na diodach
źle to zeskanuje?
Są jakieś inne różnice między tymi dwoma technologiami (może któryś rodzaj
skanerów jest trwalszy, może któryś lepiej odwzorowuje kolory, może
jeszcze coś innego)? Wiem tylko, że te na diodach biorą mniej prądu i
można je np. zasilać z portu USB.
A, jeszcze coś - te dwa rodzaje skanerów można chyba nazwać jeszcze
inaczej (AFAIK nie ze względu na element świecący, tylko "odczytujący").
Nie pamiętam tylko jak :( jakieś CIS czy coś... a ten drugi rodzaj? I
który to który?

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl