Re: p3 500E czy 2x cel 500????

Autor: Dentarg (dentarg666_at_priv6.onet.pl)
Data: Sat 18 Mar 2000 - 15:43:38 MET

On Fri, 17 Mar 2000 23:45:58 +0100, Tomek Lutelmowski
<lutel_at_sec.polbox.pl> wrote:

>prosze o porade - mam dylemat:
>co lepsze (i do gierczenia i do pracy powaznej - grafika i bazy danych,
>plyta Abit BE2 + P3 500E czy Abit BP6 + 2 * celerony 500? (cena ta sama)
>1. jakie aplikacje wykorzystuja dwa procki pod win2k i czy win2k jakos
>automatycznie dzieli zasoby na dwa procesory
automatycznie to nie ... ale mozesz odpalac sam programy na ktorym
procku chcesz, soft ktory wykorzystuje wieloprocesorowosc sam bedzie
korzystal z 2 prockow ... 3D Studio dziala bardzo dobrze korzystajac z
2 prockow, Photoshop ... i wiele innych graficznych ...

>2. czy gierki w stylu queja lepiej hulaja pod win98 czy pod win2k?
98 ... choc openGLowe rzeczy podobnie ...

>3. jaki jest orientacyjnie spadek wydajnosci w grach 3d przy celeronach?
jak celerony 500 na fsb66 to beda wolniejsze, o ile to nie wiem, bo
nie mialem p3 500 w lapkach, ale mozesz sobie poczytac na benchmark3d
o tym.
Wogole jesli nie masz zamiaru podkrecac celeronow do daj sobie z nimi
spokoj ... system FSB66 nie jest zbyt szybki i lepiej wyjdzie Ci p3
500. Ale jak kupisz np 2 celki 366 lub 400 i puscisz na magistrali 100
Mhz to zupelnie co innego, wtedy nie dosc ze bedzie taniej jak p3, to
jeszcze w programach ktore korzystaja z 2 prockow bedzie szybciej.
Z tym ze jak nie masz pojecia o podkrecaniu to kup p3 i bedziesz mial
spokoj ... a najlepiej to chyba zrobisz tak jak ktos sugerowal ... p3
550 i podkrecic na .... ile tam sobie chcesz ;)))

pzdr,
Dentarg

--
UIN: 15071179