Jak to jest z wersjami OEM oprogramowania?

Autor: Gizmo (gstask_at_USUN-TO.polbox.com)
Data: Fri 17 Mar 2000 - 19:35:32 MET

Pytanie prawnicze i czysto teoretyczne. Chce poznac zasade dzialania
softu OEM.

Zakladamy ze mam winde z "lewym" windowsem na kompie kupionym miesiac
temu; nazwijmy ten komp A. Chce go zalegalizowac. Wiadomo, ze Win OEM
kosztuje ok 400zl a "normalny" (juz nie oem) o wiele wiecej.
Kupuje drugi komputer (B) (ktory wiem, ze bedzie pod linuxa!), jednak
kupuje go z wersja OEM windowsa, ktorego NIE BEDE na tym kompie
instalowal.
Czy moge zatem tego legalnego windowsa zainstalowac na tym pierszym
kompie (A)?

Kupujac program OEM napisane jest, ze
"do rozprowadzania wylacznie z nowymi komputerami",
zgadzam sie ale nigdzie nie jest napisane ze wlasnie NA TYM KOMPIE ma
byc ono zainstalowane.
Jak to jest? Prosze o rozjasnienie mi tej kwestii prawnej.

Jeszcze jedno pytanie: co znaczy skrot OEM? To pierwsze litery od
jakichs angielskich slow?

Z gory dziekuje.