Re: Nie dziala tryb DMA dla CD-ROMu ... ?!

Autor: Bartosz Rafalski (bartek_at_finskog.com.pl)
Data: Wed 15 Mar 2000 - 10:07:15 MET

BobiK napisał(a):

> Witam wszystkich zyczliwych ...
> Mam problem z uaktywnieniem trybu DMA dla napedow CD. Bez tego pracuje
> on z wolniejsza predkoscia i bardziej obciaza procesor. Wszystko było OK
> do czasu zmiany plyty glownej na MSI BX Master ze zintegrowanym
> kontrolerem Promise UDMA66 (PDC 20262). Jesli dysk twardy pracuje pod
> zwykłym kontrolerem UDMA33 to tryb DMA dla CD funkcjonuje poprawnie
> (tylko ze dysk pracuje znacznie
> wolniej bez UDMA66), jednak po podlaczeniu HDD do kontrolera UDMA66 -
> DMA dla CD przestaje dzialac pomino, ze w panelu sterowania opcja ta
> [...]

niektóre CD majš zworkę do ustawienia trybu DMA 33 (koło gniazda sygnałowego
z tyłu) nie wiem jak jest w modelu LG ale np AOPEN i ASUS majš takie coś
być może to jest przyczyna Pozatym część napędów nawet jeśli ma napisane
przez producenta że chodzi w DMA 33 to w rzeczywistości jest z tym różnie,
zalecałbym podłšczenie napędu na osobnym kablu do kontrolera ATA 33 i
wyłšczenie dma w windzie

Harpoon