Re: tworzenie prezentacji - multimedialnych cd-romow - jak?

Autor: Kuba Jerzowski (jjerzows_at_it.pl)
Data: Thu 16 Mar 2000 - 08:09:14 MET

"Maciej Kołodziej" <orlowo_at_orlowo.gd.pl> wrote in message
> witam.
> mam za zadanie stworzyc cd-rom multimedialno reklamowy. mialby on
> skladac sie z dzialow a w kazdym z dzialow z tekstu. wszystko powinno
> wygladac ladnie wygladac i byc oczywiscie interaktywne. zawsze pozostaje
> zrobienie html-owych stron, ale czy sa jakies programy, ktore pomagaja
> zrobic takie cd-romy w sposob bardzie profesjonalny (poza c++ oczywiscie i
> innymi takimi)? na jakiej grupie dysksusyjnej moge uzyskac blizsze
> informacje na ten temat? serdecznie dziekuje.
>
> maciej kolodziej

Projektowanie CD-romów multimedialno - reklamowych jest dosyc skomplikowaną
sprawą i z reguły przy ich tworzeniu zatrudnia się:
- redaktora tekstów (i/lub) scenarzystę
- montażystę video (do wstawek filmowych)
- grafika 3d (do wstawek animowanych)
- grafika 2d (do projektowania layoutu prezentacji i innych elementów
graficznych)
- lektora (do tekstów, które mają być czytane)
- programistę (do złożenia wszystkiego w jedną całość)

W zależności o dtego, którym etapem chciałbyś się zająć, odpowiednie bedą
programy (wg kolejności na górze)
- word lub notepad
- premiere, media studio, after effects
- max, lightwave, maya, softimage
- photoshop, fireworks,
- sound forge
- director, scala

Pozdrawiam i w załączeniu do sytuacji przesyłam dowcip:

Rzecz dzieje się przed wojną, Dziedzicowi potrzebne są charty do polowania,
więc wzywa najsprytniejszego Żyda z wioski i mówi:
- Szmul, możecie mi załatwić dwa charty ?
- Oj, Panie Dziedzicu, pewnie, że mogę, ale to będzie drooogo kosztowało
- Ile ?
- Po dwa tysiące za sztukę
- Dwa tysiące ? Czemu tak drogo ? Ładne przynajmniej są ?
- Cudowne, lepszych Pan Dziedzic nie znajdzie ! Ale drogie byc muszą, bo to
najlepszy gatunek
-A, to niech będzie. Przynieście je jak najszybciej

Szmul wraca do swojej chaty i mówi do Salcie:
- Salcie, zrobiłem świetny interes z Dziedzicem. A Ty wiesz może co to
takiego: charty ?

Kuba Jerzowski